Hej pĂ„ er ♄
Första advent, andra advent, Lucia och tredje advent for förbi i en vÀldig fart och jag oroade mig för att Àven amaryllisen skulle hinna blomma klart innan jul. Men, nejdÄ den fortsÀtter lyckligtvis att sprida glÀdje med sina stora vackra vita klockor.
Julen Ă€r en tid dĂ€r mĂ„nga stressar och jĂ€ktar. Men julen kan ocksĂ„ vara en tid dĂ„ man hinner trĂ€ffas och umgĂ„s. Vi hĂ€lsade ialla fall pĂ„ min bror i Stockholm hĂ€romveckan och dĂ€r blev vi bland annat bjudna pĂ„ vĂ€ldigt god mat och dryckđŸ‘ŒđŸ»âœšÂ 
 
PÄ tal om stress, sÄ kan det liksom mÄnga andra sjukdomar och sjukdomstillstÄnd ha en negativ pÄverkan pÄ hÀlsan. Har man tex. hjÀrtproblem, sÄ Àr det vÀldigt viktigt att försöka ta det lite lugnare och stressa sÄ lite som möjligt.
Infektioner, inflammationer och andra Äkommor kan ocksÄ pÄverka hÀlsan, Àven efter att sjÀlva grundsjukdomen lÀkt ut. Man kan fÄ bÄde lindriga och svÄra efterföljande besvÀr.
Jag visste tex. inte att man kunde tappa hÄret om man haft covid!
Jag har haft bÄde covid flera ggr. knaggligt med hjÀrtat och allt möjligt, sÄ inte vet jag vad som orsakat mitt hÄravfall och tunnare hÄr, men sÄ har det iallafall blivit.
 
Ett enda trassel har det ocksÄ resulterat i efter dusch och jag har försökt anvÀnda alla möjliga olika schampoo och inpackningar för att lyckas avhjÀlpa situationen.
 
Jag har Àtit bÄde Biotin,Zink och Redasin( pga av Àrftligt högt kolesterol) druckit mer vatten,Àtit mer frukt och grönt.. 
Köpt Bobby Odunkos mjuka borste, fĂ„tt en cool massage grej och mössa för hĂ„ret av Caroline och varit extra försiktig nĂ€r jag borstat hĂ„ret. LĂ€rt mig att man ska börja borsta hĂ„ret nerifrĂ„n istĂ€llet för uppifrĂ„n! Man ska alltsĂ„ ta tag i trasslet först 😂 och sen borsta igenom resten av hĂ„ret.
 
Och vet ni vad, det har gett resultat đŸ‘đŸ»
 
HÄret har börjat vÀxa igen och jag Àr sÄ glad för det.
 
Och sÄ kom dÄ julen och 
en snörik julafton đŸŒČ♄ đŸ€¶đŸ» đŸŽ…đŸ» ♄đŸŒČ
 
Äntligen kom vĂ„r Ă€lskade Caroline hem ♄♄♄
Liksom kÀra pappa
och min fina bror 🎄🎁✹đŸŒČ✹🎁
Vi hade en otroligt fridfull, glĂ€djerik och mysig jul đŸ™đŸ»â™„ïžđŸ™đŸ»
För mig Ă€r lyckan fullkomlig nĂ€r alla mĂ„r bra đŸ™đŸ»
Ett hus fyllt av glĂ€dje och kĂ€rlek, ja, det Ă€r vĂ€l det allting handlar om tĂ€nker jag ♄♄♄ Att man kan fĂ„ vila nĂ€r man behöver det och dĂ€remellan skratta sĂ„ mycket som man orkar, men Ă€ven dela varandras sorger och svĂ„righeter
â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïžÂ 
VĂ„r lilla familj ♄
Jag och Ă€lskade Caroline đŸ„°â™„ïžđŸ„°â™„ïžđŸ„°â™„ïž
Lilla jag
Vackraste och underbaraste dottern pĂ„ denna jord ♄♄♄♄ Det Ă€r du ,Caroline ♄♄♄♄♄
Nu invĂ€ntar vi nĂ€rmast ett nytt Ă„r och dĂ„ ska man Ă„ter lĂ€ra sig att skriva det rĂ€tt ✹ 2024 ✹ Det brukar ta ett tag innan man vĂ€njer sig.
 
Vi invÀntar Àven svar frÄn Carolines lÀkare som ska ringa och delge svaret frÄn den senaste magnetröntgen pÄ hjÀrnan.
LĂ„t oss önska och be att 2024 fĂ„r bli ett glatt,friskt, fint, glĂ€djerikt och spĂ€nnande Ă„r, dĂ€r hĂ€lsa, fred och klimatet fĂ„r stĂ„ högst upp pĂ„ dagordningen â™„ïžđŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»â™„ïž
DÀr var och en försöker ta sitt ansvar och göra sitt bÀsta,
för att vi pĂ„ sĂ„ sĂ€tt fĂ„r en bĂ€ttre vĂ€rld, pĂ„ lika villkor ♄♄♄
Även en liten handling, kan göra stor skillnad đŸ™đŸ»
 
 
MH

Julen den gick för snabbt den som Àr sÄ mysig. NyÄr stÄr för dörren men inget jag Àr sÄ glad för faktiskt. Har man djur och allt smÀllande dÄ blir det sÄ. Men vi hoppas 2024 ska bli bra trots vÀrlden Àr orolig.
Önskar er ett gott slut pĂ„ 2023 och ett Ă€nnu bĂ€ttre 2024.
MÄ vÀl. Kram/MH

Svar: â™„ïžâ™„ïžâ™„ïžđŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»â™„ïžâ™„ïž Tack snĂ€lla du och vi önskar dig ocksĂ„ ett jĂ€ttebra och spĂ€nnande nytt Ă„r ♄♄♄
Varm kram frĂ„n mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
Paula Taxén

Ingela

Ett Gott Nytt År till dig o din fina lilla familj önskar jag dig!! đŸ„°Fritt frĂ„n sjukdomar och andra trĂ„kigheter. Och en bĂ€ttre och mer rĂ€ttvis vĂ€rld skulle jag heller inte ha nĂ„got emotâ€Šâ€ŠđŸ˜”â™„ïž

Svar: Tack snĂ€lla du â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïž 2023 slutade med att Torbjörn insjuknade i covid och kĂ€mpade sig igenom ett jĂ€ttefint nyĂ„rsfirande hos vĂ„r dotter ♄ Han har varit rejĂ€lt sjuk i 7 - 8 dagar. IgĂ„r testades jag positivt för covid đŸ€’đŸ„ș Har redan jobbigt med andningen.. FĂ„ se hur det gĂ„r đŸ™đŸ»Ă–nskar dig ett fantastiskt nytt Ă„r och massor av glĂ€djerika stunder ♄♄♄
Kram frĂ„n mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â™„ïž
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress