Hej på er 💞
Livet tuffar på och vi med den 🙏🏻
Sommaren har gått och vi går mot hösten.
Men, sommaren bjöd på många underbara minnen och ett av de var när jag fyllde år 🥳😍🤗
Ett annat fint minne var när jag och Torbjörn njöt av vår vistelse på Grand Hotel Saltsjöbaden 🥰❤️❤️❤️🥰
 
Tänk så härligt livet vore om allt bara fick vara underbart,glatt  och vackert. Men, plötsligt från ingenstans förändras livet och en sorgmantel med ett nytt budskap hälsar återigen på. 
Fina pappa fick först en stroke, sedan cancer och sedan Alzheimers sjukdom 🥺😢
Den som lever med Alzheimers eller har anhöriga som drabbats av denna oerhört svåra sjukdom, vet vad jag talar om 🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻 Så många tårar har fallit och de kommer att fortsätta falla ❤️❤️❤️❤️❤️
Men, vi fortsätter att göra LIV i LIVET både för oss och för pappa ❤️❤️❤️ Livet tar inte slut när man drabbas av sjukdom, men det krävs att man orkar kämpa för att LIVET ska få en mening och innehåll ❤️❤️❤️
Livet bjuder som sagt på både på det ena och det andra.
För inte så länge sedan blev jag sängliggande i 2 veckor, då jag fick enorma smärtor från ryggen 🥺
Jag kunde inte gå, jag kissade på mig och Torbjörn fick nästan bära mig till toaletten, innan jag kunde använda kryckor. Jag fick bo i sängen helt enkelt, men jag hade fint sällskap av bland annat vår söta hund Fire 🤗
När det var bättre, skar jag mig ordentligt och det tog ganska lång tid innan fingertoppen läkte.
Då är det kul när livet bjuder på roliga saker också 💕
Som när man blir bjuden till sin underbara dotter på mat och dryck och har en sådan där mysig mamma/dotter dag 💖
Min egen mamma gick bort för 20 år sedan 🥀🕊❤️
Det är fortfarande en del varma höstkvällar och häromveckan var det åter dags för den nästan 10 mil långa bilfärden till mammas grav.
Hand i hand, såsom alltid, gick Torbjörn och jag för att tända ett ljus ❤️ Det är så tyst på kyrkogårdar tycker jag, så det hörs när löven faller. Någonstans kunde jag också höra en flock svanar som samlats för sin färd mot varmare breddgrader.
Precis innan vi skulle gå, flög plötsligt två svanar förbi 🕊
Tillsammans, två och två ❤️❤️❤️

Snart är det åter Allhelgonahelg och då kommer fler ljus att lysa upp kyrkogården ✨🕯✨
Ja, ni, vad mer har hänt?
Jo, den första frosten kom häromdagen och man blev lite förvånad då det ändå varit så varmt på dagarna.
Än blommar en del blommor i trädgården, så att man kan få ihop till en fin bukett.
Men, det är nog bara en tidsfråga innan vädret vänder och kylan kommer.
Både Torbjörn och jag har varit nästintill däckade av en jobbig förkylning, men den börjar också ge sig.
 
Annars är det såsom det är med LIVET 🙏🏻
Ta hand om er och njut av varje mysig stund ❤️❤️❤️
MH

Åh vad tiden den har gått alltså. Nu är det höst på Österlen också, idag väntas hårda vindar inget jag gillar. Alltid lika fina foton. Men stackars dig vad mycket oroligheter på era axlar. Ryggar är vidrigt ha ont i. Själv var jag mer eller mindre varit sittande i fyra veckor efter en muskelskada i låret och ner i skenbenet. Det var ju trist för din far, hoppas inte det går för fort, svår sjukdom men man får göra det bästa av det. GRATTIS i efterskott till dig. Verkligen underbart med svanar det är en fridfull fågel säkert en hälsning från din lilla mor.
Var nu rädda om er och försök njuta av de dagar som är bättre.
Stor Kram/MH

Svar: Hej på dig💕
Ja, visst far tiden fram och jag kan tänka mig att det är vackert i Österlen på hösten också. Ja, diskbråck är verkligen besvärliga. Det var tråkigt att höra att du skadat dig. Hur gick det till? Hoppas du är på bättringsvägen ❤️‍🩹 Precis, man får ta vara på dagarna 🙏🏻 Alzheimers är en fruktansvärt hemsk sjukdom 😢
Varmt tack för din omtanke och din fina värmande ord ❤️❤️❤️
Önskar dig allt gott och en vacker fortsättning på hösten 🍁 Ta hand om dig!
Kramisar från mig och familjen ❤️❤️❤️
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej fina Paula❤️
Livet är föränderligt, ena dagen är det lycka andra dagen är det sorg, det är väl det som är livet.
Lite andrum mellan det svåra kanske.
Var rädd om dig och dina nära och kära.
En dag i taget.

Kram Susanne 😻

Svar: 🙏🏻♥️♥️♥️🙏🏻Precis så är det.
Tack för omtanken och de värmande orden❣️
Stor kram från mig och min familj ♥️
Paula Taxén

MH

Ja tänk så snabbt jag kunde skada mig. Jag var på en loppis där stod en sparkstötting men jag såg inte medarna utan jag liksom fastande i steget föll dock inte men det räckte. Den smärtan gick inte av för hackor. Satt i tre veckor och sov i en vilstol gick inte och ligga. Hoppas du och familjen håller er någorlunda friska och att det går bra för din lille far.
Kram och fortsatt fin höst/MH Österlen

Svar: Fy bubblan 😥 Olyckor kommer tyvärr så plötsligt och det går så fort! Stackars dig. Hoppas det läkt och att du mår bra nu ❤️❤️❤️ Här har vi varit riktigt risiga i flera omgångar och det är väl coronaviruset som härjar.Tack för din omtanke 🙏🏻
Varm kram och vi önskar dig en vacker första advent💕 ✨ 🕯️ ✨💕
Paula Taxén

MH

Hej Paula.
Hoppas ni är friska nu och att livet kan få va lugnt! Jag skadade min lårmuskel illa, ramlade inte på marken men liksom fastnade i steget och trodde aldrig det skulle bli så. Var på en loppis och där stod en sparkstötting men såg inte medarna för de hade samma färg som marken och det var där jag gjorde mig illa. Så snabbt skadar man sig känner av det om jag går för mycket. November månad redan det rusar mot en fin tid, advent.
Må väl. Kram/MH

Svar: Hejsan 💞
Ush, ja, jag såg att du skrev det. Hoppas verkligen att du mår bra nu och att skadan läkt ❤️🙏🏻❤️
Tiden far fram och imorgon är det 1:a advent. Önskar dig en vacker sådan och allt fint på denna jord ❤️❤️❤️
Kram från oss 🥰
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress