Vaknar av att Fire tar ett antilopskutt mot mitt ansikte och vill ut! 
Ute har det regnat, men har hört att det ska bli fint väder i flera dagar nu.

Igår hittade Torbjörn ett brev i postlådan!
Inne i brevet låg 2 kort från mina mostrar med familjer <3
Ett till oss och ett till Caroline

Så fint av er <3 <3 <3 Tack så jättemycket <3


Funderar lite på vad vi ska hitta på idag?

Älgsafari i Gårdsjö  , lät spännande.
Men när jag kikade på priserna fick jag en mindre chock :(
200 kronor/ person för en liten tur!!
Med andra ord 600 kronor för oss 3!!!
Helt sjukt!!
Nej, nej dej.. de pengarna lägger vi hellre på något annat.. En god matbit kanske?

Vi var ju ganska nyligen( ja, precis innan Caroline fick veta att hon har hjärncancer)
till Kolmårdens djurpark och entrépriserna där var ju inte heller billiga!
399 kr/pers plus 120 kr/pers för att se ormar, krokodiler, rockor,
spindlar, fåglar,silkesapor..ja,reptiler med mera
Detta plus resan och maten ---> blev ett riktigt 
dyrt kalas!

Nåja det var det värt och vi gjorde allt man kunde göra där !
Såg alla djuren..Roligast var nog gorillorna och schimpanserna!
Och ett besök inne hos getterna..hahhaaa :D  och pärl-hönsen 
Häftigast var de olika kattdjuren..Allt från lokatten till lejon o
ch tigrar.
Sen var det coolt att prata med papegojan som jag fick att dansa till Jingle Bells!
 


-Hallååååå! sa jag och halllååååå!! sa papegojan :D
En film där vi dansar tillsammans.. har vi i säkert  förvar ..
I privat ägo! Hahahhaaa :D

Vi åkte runt i safariparken i sån lift, såg delfinuppvisningen
alla djuren i djurparken och hade hur kul som helst!



 
Hahhaaaa :D 
Så häftigt , de kom så nära att de tog tag i kameran!
Vi trodde först att krokodilen inte var levande ..men sen blinkade den med sitt öga! 
 


Visst ser den happy ut!
Kul att klappa den, men den var sådär lite hal och klibbig 
Ush! Riktigt läbbig!
Sjöhästar.. visst är de vackra..men märkliga djur
Den här fisken var också lite märklig. Den kunde blåsa upp sig till en boll och
då kom det ut taggar som på en igelkott!
Ser lite rolig ut eller hur :D
 
Sara

Älgsafarin i Gårdsjö tyckte vi var värda pengarna! En unik upplevelse att sitta där på en traktorkärra och både klappa och mata älgarna.. Ett tag trodde jag att den ena kon skulle klättra upp och sitta i knät på mig😊

Svar: Vad mysigt Sara <3 <3 <3
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress