Hej på er!

Idag var det då dags ♡
Caroline skulle prova peruker och trots att GPS: en ville köra åt ett annat håll så hittade vi
till salongen i Uppsala :))
Ute var det minusgrader och gräsmattan var full av frost. Tur att Torbjörn stoppat i motorvärmaren.

Kvinnan som ägde salongen var jättetrevlig och jättesnäll.
Hon ville verkligen att Caroline skulle hitta en jättefin peruk som hon tyckte om.
Hon kändes proffsig på alla sätt och vis.
Perukerna beställs tydligen från Tyskland.
Här följer några bilder från denna dag 



En mörkhårig Caroline
En ljushårig Caroline


Olika peruker
Fire fick också följa med och hade fullt upp med att studera alla dockor som han morrade åt,
för han trodde att de var riktiga människor :)))

Peruker på dockorna

Dock valde Caroline ingen av dessa peruker.

Däremot åkte andra peruker av och på!  

 
Japp som sagt, olika peruker åkte av och på och ja, plötsligt såg alla ut att passa :))
Det fanns maskingjorda och handgjorda.


Och ingen kan väl se att detta är en peruk?
 

Japp och det fanns peruker i olika prisklasser och det som vi fick veta var att i en del landsting ja,
där får man två peruker som kostar ca 4000 / styck !
Medan man i andra landsting bara får en
och till den ca.1500 kr i bidrag( Västerås)
Caroline får också bara en och till denna 3450 kr i bidrag från Uppsala landsting.
Om hon skulle vilja ha en till eller en ny (för de slits ju)  så får hon betala hela summan själv.
Märkligt att det inte är samma regler överallt. 
Peruker på parad

Caroline provade en hel del peruker, ljusa som mörka och till slut bestämde sig Caroline för några stycken som hon ville att frisören skulle ta hem, så att hon fick prova dessa vi ett annat tillfälle.

Japp nu blir det spännnande att se vilken peruk Caroline väljer eller hur!!!
Hon passar nästan i vilken peruk som helst!
Det tyckte frisören med :))

Efter perukprovning åkte vi och åt mat  och ävenhandlade mat

Inne på Gränby centrum åt vi filé Oscar,bearnaisesås,räkor,sparris,stekt potatis och sallad.
MUMS !!
Och efter en sådan där måltid stod ju maggen åt alla väderstreck!!!
 


Därefter blev det strålning igen och nu har 3 veckor avklarats!!!
Känns helt otroligt !
Super Caroline har fixat detta på ett helt fantastiskt sätt och
på detta sätt ger hon alla som kämpar ett hopp om att det faktiskt
går att grejja även såhär svåra saker.
Det går om man bestämmer sig för att fokusera på här och nu.
Bara det och inget annat.

Tiden har gått så fort och nästa vecka börjar den 4:e veckan.
När jag väntade där utanför på Caroline, så såg jag helikoptern lyfta.
Vet ni hur märkligt det kändes.
Tänker tillbaka då jag låg inlagd på kirurgen förra året och kämpade mig 
tillbaka till livet.
Inflammationerna som spridit sig till bukhålan och njuren osv.
men ingenting fick mig att ge upp. Fokus låg på att komma hem.
Helikoptern landade och lyfte varje dag , och ibland tog jag upp min mobil och fotade den.
Jag  minns så väl den där känslan , när jag orkade lyfta mobilen för första gången.
Orden som inte ville formas korrekt och blev lite huller om buller, men ändå en mening.
Jag minns och jag gömmer aldrig.
 
 
Därför sänder jag ikväll en tanke och en extra kram till alla er som kämpar..
Vilken avdelning ni än ligger på..ja, så tänker jag på er.
Ingen ska behöva känna sig ensam.
Ingen ska behöva kämpa med sina smärtor utan att känna att någon finns med en.
 
 
Så när jag såg den där helikoptern idag, ja då mindes jag det jag gått igenom.
Och jag vill sända alla er styrka och en varm kram.
Fortsätt kämpa!!!!
Snart får ni komma hem igen...
och fredagsmys har aldrig kännts så mysig som då.
Jag vet ... efter 31 operationer, ja då vet man hur det känns att få komma hem igen.
Jag vet hur ni känner, när ni vandrar runt där på avdelningarna.
En kvällsfika, kanske en stunds sittande i TV rummet,
om inte det egna rummet har en TV.
Sen kommer smärtorna och tröttheten.
Man är slutare än slut.
Man vill vara Stålmannen och Stålkvinnan
och det är man!!! trots att man varken känner sig eller ser ut som en.
 
 

Men tanken på att få komma hem.. ja, den känslan, den vaknar och somnar man med.
Och till och med drömmer om.
Och ni kommer att komma hem.
De allra flesta av er får komma hem igen.

Ni som drömmer om det,håll fast vid den drömmen och släpp den aldrig.
Ett litet steg i taget, varje dag.
Ni vet vad jag menar eller hur?
När man stapplar runt där på avdelningen.
Just keep going! 
Att ta ett steg och ett till.. Åh den där känslan.
Jag minns så väl..
Detta sa jag även till Caroline efter hennes operation och ni ser..
hon är hemma nu!

Önskar er alla ETT MEGA STORT KRYA PÅ ER och
miljontals KRAMAR.
 

Och till alla er som sänder dessa underbara kommentarer, sms, mail och messenger ... 
TACK, TACK,TACK,TACK,TACK


Det finns inga ord att förklara det ma känner när man läser era kommentatrer.
Alltså det är ju bara helt overkligt.
Det känns som att man har gigantsikt många vänner spridda runtom i Sverige
och även i andra länder.
Och det ord som passar bäst här är: att det känns så oooootroligt UNDERBART!!!!
Tack snälla NI ♡




Kramar till er alla och jag och min familj 
önskar er en jättefin Allhelgona helg 
 

 
melinda

vill också testa peruk :D

Lotta

Ja tänk vilka bra peruker det finns, man ser ju inte skillnaden på dom och vanligt hår. Min vän fick två stycken men kommer inte ihåg vad hon betalade. Det var ingen som kunde se att hon hade peruk, bara vi som visste såklart .
Caroline är verkligen fin, ljus som mörk, hoppas hon hittar en som hon känner sig nöjd med❤️ Kan inte föreställa mig vilken tid du Paula har spenderat på sjukhus om du gått igenom så många operationer, måste vart så tufft för dig, du är verkligen så stark.... Som jag sagt många gånger innan så berör det du skriver så mycket. ❤️

Trevlig helg på er, ni finns med mig i mina tankar ❤️🍀kramar

Honey

Tiden går fort, tänk att 3 veckor redan har gått. Caroline passar i vilken peruk hon än väljer....allt klär en skönhet.
Kramar till er alla :-)

Monika

Caroline var jättesnygg i alla peruker hon provade, så det kommer att bli bra, oavsett vilken hon väljer! <3

Ni är otroliga, starka kämpar, både du och Caroline! Önskar er alla fyra en ljus fin helg.

Kramar,
Monika

Ezter

Heja Carro!

Pernilla Sunesson

Hej hej,
Är fortfarande så förundrad över allt ni har och går igenom och har samma gnista över livet, helt otroligt att det finns familjer som ni, beundrar er.
Keep fighting, tänder ett ljus på minnes gudtjänsten ikväll för min egen mamma.
Kramizar

Anonym

Jag läser allt ni skriver men kommenterar sällan. Men nu vill jag säga att ni värmer mitt hjärta med det kärlek ni utstrålar i denna blogg. Jag är så imponerad av er glöd och den värme ni sprider trots det ni går igenom. Du skriver så fint och ofta tränger tårarna upp i ögonen när jag läser inte bara ledsna tårar men även glädjetårar för att det finns så mkt kärlek o värme i dina ord. Tack för allt hopp ni sprider! Och Caroline är en skönhet i alla perukerna, så fina drag i ansiktet. Sedan jag börjat läsa er blogg har jag börjat njuta mer av nuet. Bara att sitta med en kopp te i soffan hemma o lyssna på musik kan vara helt underbart ochvara vara här och nu.

Anonym

Inte meningen att vara anonym i mitt förra inlägg tryckte lite för snabbt. Kram/ Therese

Linnea (Berner sennen hund)

Hej Underbara fina ni! Så fantastiskt det är att följa med på er resa. Har inte skrivit till er på ett tag men ibland känns orden man har så "futtiga" som om man skulle vilja göra något mer. Jag kan inte skriva utan att det finns rätt känsla heller. Vill att orden skall ge er något med.... och ja ... då blev jag lite tyst... men kände när jag läste din text idag att orden är viktiga. så tog mig i kragen. Jag läser och berörs och vill så gärna lyfta och bära er! Hoppas ni får en fin helg nu när ni får liten pytte paus. Kramar till er alla i familjen! Skickar glada tankar och både ro och energi!

Harriet

Vilka jättefina peruker!! Carolin blir snygg i vilken hon än väljer!!
Önskar er en fin allhelgonahelg!! <3
StyrkeKramar / Harriet

sanna

Fina Caroline, du är så naturligt vacker, alla peruker passar dig.. kikar in här och tänker ofta på er, ni har en fantastik sammanhållning i er familj, så mycket kärlek som känns rakt i hjärtat. All lycka till er, heja Caroline, du är ung och stark! kram <3

Jessica

Hej är nyopererad presis som Caroline nu med samma opereration, vart på sjukhusTio dygn å hemlängtan är stor men kämpar på jag med. Kram till er fina familj. Mvh jessica

Svar: Åh, Jessica ♡♡♡Jag frågade Caroline idag om hon hört något om hur det gått för dig ♡
Åh,vad härligt att höra ifrån dig.
Hoppas att operationen gick bra och att du snart får komma hem igen ♡♡♡
Det vet jag att du får , men tills dess sänder jag dig GIGANTISKT STORA STYRKEKRAMAAAAMAR!!!!! ♡♡♡ Ja sänder de till dig och till alla andra där på sjukhuset och alla sjukhus i hela världen ♡♡♡
Blir så glad över att läsa dina små ord!!
Vi tänker på dig allihop och önskar dig allt gott och att du kryar på dig med blixtens hastighet!!! Massor av kärlek och kramar till dig och din familj ♡♡♡ // Paula , Torbjörn, Caroline och Fire Taxén
Paula Taxén

Mamman

Styrkekram till hela er lilla familj på Allahelgon❤️💪💜🍀💗🐶💙

Svar: Tack snälla fina du ♡♡♡ och vi önskar dig och din familj detsamma ♡♡♡
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress