Tidigt imorse kom vi hit till avd.65 B på neurokirurgen igen.
Först hade vi varit till affären och handlat nya goda skink skivor till Caroline och lite annat gott :)                        
Som till exempel en bit smörgåstårta. Mums mums!De har mycket gott inne på ICA Maxi i Uppsala :)        Personalen där ,är alltid så trevliga & några känner igen oss då vi kommer varje morgon.
Så vi köpte en sådan smarrig smörgåstårtebit åt oss alla 3 och så köpte vi med sallad från salladsbaren. 
Föräldrar måste äta med.
Caroline tyckte det var jättegott Med smörgåstårta.Och vi med:))) Mums mums <3 Hon åt dock inte hela utan några tuggor.Men den som spar , den har :D Så i kylskåpet finns den i säkert förvar tills Caroline känner att suget efter den börjar komma :) Kanske senare ikväll .
 
 
Idag har vi även röstat.Och många med oss.Caroline med,så vi fick ta med hennes valsedlar och röstkort och rösta på sjukhusets vallokal som låg i en korridor.
Där fanns väldigt många sjuka , vilka kom med rullstolar och med syrgas och droppställningar.
 
Fantastiskt!Så alla ni som kanske inte tänkt rösta av någon anledning.Se till att göra det!
Om svårt sjuka kan, så kan de flesta andra!Om inte själv så med bud.
 
Japp ,annars har det inte hänt så mycket , då Caroline tyvärr mått lite sämre än vad hon gjorde igår.
 
Dock har vi fått ett F A N T A S T I S K T besked!!!
Och här kommer den:
"Enligt den läkaren som opererade Caroline , Maria Zetterling, kunde man i den nya magnetröntgen inte se att det fanns några rester kvar av cancern såsom det ser ut just nu"
Det var läkaren som berättade detta själv och vi kramade om henne flera gånger.
Tack gode Gud för det <3 <3 <3 Vilket mirakel eller hur!!!!!
 
Läkaren har alltså förhoppningsvis lyckats få bort cancern ur Carolines huvud.
Detta var helt underbara nyheter!!! Ett stort miiiiraaakelllll!!!!!Måste få komma hem så jag kan få gråta av glädje.
Då kan jag få skrika rakt ut någonstans och bara känna hur otroligt underbart detta är.
Och vi vill få behålla denna underbara nyhet och glädjas av den .. Just nu och här och nu 
Jihoooooo !!!! Vi är såååå enormt och överlyckliga för detta!!!!
 
Men, nu är det ändå så att den enorma lycka vi känner ännu inte kan firas till fullo, då vi måste invänta resultatet från patologen,där cancercellerna ska studeras och klassifieras. Vi vet redan och Caroline vill att vi skriver precis som det är, att det är en elakartad tumör/cancer, men vi vet ännu inte hur elak.
Det är givetvis väldigt jobbigt.Samtidigt som vi vill glädjas och tacka Gud och Maria för det underbara som vi fått veta idag, vill Caroline påminna oss alla , att hennes resa inte är över.Läkaren har berättat att cancern är kronisk.
Vad det innebär kommer vi att få information om så fort patologen och onkologen och läkarna fått samlas och diskutera det som de får fram av alla resultat.
Vii vet ännu inte om Caroline liksom många andra som opererats ska få cytostatika / cellgift eller hur det blir.
Vi vet ännu ingenting om framtiden.
Vi vet bara hur det är här och nu.
Och det gäller att hålla fast i tron.
Vi ska fortsätta kämpa.
Caroline ska fortsätta kämpa.
Caroline vill leva och njuta av livet som alla andra ungdomar och det kommer hon att få göra!
Livet blir kanske inte precis som hon och vi tänkt oss, men det behöver inte bli sämre.
Nu börjar kampen tillbaka och sedan tar vi ett steg i taget.
Varje dag är en gåva <3 
 
Så jag och min lilla familj vill tacka alla Er ,som bett för Caroline <3
Jag och vi vet att ni är väldigt många <3
Tack snälla alla underbara <3
 
Funderar och tänker också på att man inte bara kan be om något utan man måste komma ihåg att tacka.
Så tack snälla Gud för idag <3
Från djupet av mitt hjärta 
TACK <3
Ett foto som Caroline valt ut som en hälsning till er allihop <3
 
 
Många kramar till er alla och återigen tack snälla för era jättefina kommentarer <3
Vi läser dem tillsammans ..Alla ,varenda en <3
 
// Paula, Torbjörn & Caroline Taxén
IdaSofia

Hej!
Nu måste jag kommentera, jag blev så glad också att ni har fått bra besked.
Jag känner inte er men jag har blivit så inspirerad över Caroline och hennes inställning. Jag ber varje dag och kommer ihåg er i mina bön.
Jag vill bara säga så som man brukar säga i Finland, olen hengessä mukana. Du kanske förstår vad det betyder?
Stor styrkekram till hela familjen!
/Ida

Anonym

Härliga nyheter, bra besked så här långt. Smörgåstårta är en underbar måltid. Lite festmat, och det var ju skönt besked från doktorn, värt att fira. Carro ser pigg ut, med tanke på vad hon varit med om. Kramar till er alla tre.

Lotta

Förstår inte varför jag försöker vara anonym. // Lotta

Elisabeth

Otroligt härliga besked!
Caroline, du är så fantastisk, tillsammans med Paula och Torbjörn är ni oslagbara. Håll ut ! Imorgon en helt ny dag! Massor med varma kramar

andrea

Tänder ett ljus för Caroline! Dina rader går rakt in i hjärtat. Du skriver så fint och ärligt, jag känner verkligen med er. Sprang min springrunda längs med havet, tänkte på Caroline. Hon kommer kämpa sig tillbaka, och få njuta av allt det underbara livet kan ge.
Kram på er alla tre

Varmaste hälsningar Andrea

Sofia

Blir gråtfärdig när jag läser detta. Det är starkt. Jag vill hjälpa er att bära er genom detta med bön. Jag ber att Gud ska hålla er i era händer, ge av sin kraft och hjälpa er var stund, var dag. Steg för steg, i precis det som är. I glädjande besked och i starkt motstånd. Ber att vår Herre griper in här och nu.
Kram till er!

Sofia

Blir gråtfärdig när jag läser detta. Det är starkt. Jag vill hjälpa er att bära er genom detta med bön. Jag ber att Gud ska hålla er i era händer, ge av sin kraft och hjälpa er var stund, var dag. Steg för steg, i precis det som är. I glädjande besked och i starkt motstånd. Ber att vår Herre griper in här och nu.
Kram till er!

Sofia

Blir gråtfärdig när jag läser detta. Det är starkt. Jag vill hjälpa er att bära er genom detta med bön. Jag ber att Gud ska hålla er i era händer, ge av sin kraft och hjälpa er var stund, var dag. Steg för steg, i precis det som är. I glädjande besked och i starkt motstånd. Ber att vår Herre griper in här och nu.
Kram till er!

Lovis

😀😀😀❤️❤️❤️😀😀😀

Sara

Åhh vilket bra besked! Känner inte er och sitter här helt tårögd. Vilken livsglädje och positiv energi Caroline verkar ha. Ni är fantastiska.

Honey

Vilket härligt besked, så skönt att veta att de ser ut att ha fått bort allting. Håller tummarna för att nästa besked är lika bra.
Kramar till er alla tre.

Ingrid

Så helt underbart fantastiskt att hela tumören gick att operera bort. Du, Caroline ser oförskämt pigg ut med tanke på hur kort tid som gått sedan operationen. Du är en riktig kämpe. <3 <3 <3

Ezter

Härligt besked! Det är ju här och nu det beskedet avser, det är fantastiskt bra tycker jag! Ingen vet ju något om sin framtid, så det som är bra NU måste man ju ta till vara och glädjas åt! Hoppas på fortsatta bra besked :) Kram!

raili

Tack gode GUD säger jag också. Hoppet finns kvar tack o lov. Vi vet hur vi har idag men morgondagen vet vi ingentig. Det känns så bra att ni mår bättre o bättre just nu. Njut av varandras sällskap. Tack Paula att du orkar dela med dig. Tänker på er så mycket att kan inte somna innan jag har läst din blogg. Bamsekramar från raili <3 :)

raili

Tack gode GUD säger jag också. Hoppet finns kvar tack o lov. Vi vet hur vi har idag men morgondagen vet vi ingentig. Det känns så bra att ni mår bättre o bättre just nu. Njut av varandras sällskap. Tack Paula att du orkar dela med dig. Tänker på er så mycket att kan inte somna innan jag har läst din blogg. Bamsekramar från raili <3 :)

raili

Tack gode GUD säger jag också. Hoppet finns kvar tack o lov. Vi vet hur vi har idag men morgondagen vet vi ingentig. Det känns så bra att ni mår bättre o bättre just nu. Njut av varandras sällskap. Tack Paula att du orkar dela med dig. Tänker på er så mycket att kan inte somna innan jag har läst din blogg. Bamsekramar från raili <3 :)

raili

Tack gode GUD säger jag också. Hoppet finns kvar tack o lov. Vi vet hur vi har idag men morgondagen vet vi ingentig. Det känns så bra att ni mår bättre o bättre just nu. Njut av varandras sällskap. Tack Paula att du orkar dela med dig. Tänker på er så mycket att kan inte somna innan jag har läst din blogg. Bamsekramar från raili <3 :)

josefin

Nu gråter okända lilla jag för ert glädjande besked. Vad underbart att höra! Härligt att läsa hur ni tar dag för dag med och finns här och nu ♡ Hon är ju så otroligt vacker er dotter! När min mamma opererat bort hjärntumören såg hon ut som en koala med stora blåtiror runt ögonen i flera veckor. Hoppas hon mår bättre imorgon igen! Starka fina inspirerande tjej! Heja heja!

Monica

Hur underbart, Cariline ser lika vacker ut som vanligt,vem skulle tro på vad hon har gått igenom. Fast hon påminner mig om en yngre varsion av Caroline. Mitt hjärta värmer, stora kramar till er alla tre.

Nina

❤️❤️❤️

Marie

Fantastiska nyheter. Tack för att du orkar skriva och förmedla till oss kända och okända som följer er på bloggen. Kämpa på!!

Susanne

Vilka Härliga nyheter!! Njut, Gläds och Fira Framgången! Jag gillade TUSS - Tusen Små Steg -som Elisabeth skrev. Caroline ser pigg o fräsch ut :-). Skynda långsamt och stressa inte Hjärnkontoret, för det är det inte värt. StyrkeKramar

Diana

Så fantastiska nyheter, helt underbart att operationen blev så lyckad. All lycka till er i denna stund.

Marie

Underbara nyheter, skickar varma kramar från Stockholm. Håller tummarna för fortsatt tillfrisknande! Ni i familjen verkar vara underbar alla tre!
KRAM från
Marie och taxen Ozzy


MH

Vilken glädjande berättelse så här på kvällen. Nu har solen så sakta gått ner över slätten, och det börjar bli kväll över oss alla.

En enorm prestation er dotter har och går igenom. Förstår den enorma lycka ni känner, ens barn är den dyraste diamant man någonsin har. Önskar från hela mitt hjärta, fortsatt läkning.

Skåne önskar en kommande godnatt och en lika godmorgon för er alla/MH

Emelie

Började följa carolines blogg när jag fick hjärntumör diagnosen i slutet på juli och hittade din blogg nydligen. Vill bara säga att min cancer oxå är kronisk eller de kallar den obotlig för min del. Dock var att operera bort allt inte ett alternativ från första början. Så skönt att det gick på caroline. Jag ska börja strålning snart för att förhoppningsvis stoppa växten. kämpa på!!

Emelie

Började följa carolines blogg när jag fick hjärntumör diagnosen i slutet på juli och hittade din blogg nydligen. Vill bara säga att min cancer oxå är kronisk eller de kallar den obotlig för min del. Dock var att operera bort allt inte ett alternativ från första början. Så skönt att det gick på caroline. Jag ska börja strålning snart för att förhoppningsvis stoppa växten. kämpa på!!

Christine sjuksköterska

Akademiska är ett fantastiskt sjukhus när det verkligen gäller!
Lycka till i fortsättningen hela familjen!

Ulrica

Heja Caroline! Du är en kämpe och så tapper! All lycka önskar jag dig!

/Ulrica

Maria i ystad

Vilken kämpe ❤️ kram

Trillingmorfar

Ett så fantastiskt besked som det bara går att få i detta läget och det kommer fler sådana besked.
Vi vinner.......
Största kramen Till Er

marita välimaa

Glädjetårar rinner längs mina kinder , vilken underbar händelse ett under att vi fått en sådan sak att glädjas för . Caroline vi finns för alltid för dig och du finns i våra hjärtan <3 <3 <3

marita välimaa

Glädjetårar rinner längs mina kinder , vilken underbar händelse ett under att vi fått en sådan sak att glädjas för . Caroline vi finns för alltid för dig och du finns i våra hjärtan <3 <3 <3

Åsa

Jag får tårar i ögonen så underbart att höra ! Även om det är långt ifrån över måste man få glädjas åt de positiva besked ni får ! Underbart ! Många stora kramar till er alla 3 !
Kramar från Åsa i Helsingborg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Anonym

Åh vilket fantastiskt besked. Och tänk vad vacker Caroline är trots allt hon gått igenom ❤️❤️❤️ Allt kommer gå bra, det känns i hjärtat.

Anonym

Härliga nyheter med MR och nu håller vi tummarna att nästa besked är lika härligt✊💛⭐️💛⭐️💛

Lotta

Åå vilket härligt besked!!! Du är en kämpe Caroline ❤️ Massa kramar till er alla från Lotta i Floda 🍀❤️

Susanne

Underbara nyheter! Fortsätt att krya på dig, Caroline!

Pernilla Sunesson

Blir rörd av dina fina ord om Caroline, vilken känsla att få ett sånt besked.
Kramar i massor till er.

Mia

Jag känner er inte men vill säga att jag är så glad att ni fått positiva besked!! Vilken styrka ni har av varandra, det är så viktigt. Varma kramar till er!

Cissi M

Underbart att höra! Så glad jag blir! Hur fortsättningen än blir, så är vi med er ♡
Återigen - stort tack för att ni delar med er ♡

Helena

Herregud, det ni får utstå och kämpa er igenom varje dag! Jag följer er här på din blogg Paula och så klart på Carolines. Har som många andra hittat hit via Nadja som jag följer :)
Mina tårar rinner och jag är så glad att ni äntligen får ett positivt besked!! Som ni behöver det!! Tack för att ni orkar hålla oss uppdaterade!! Tack Carro för att du släpper in oss i din kamp! Nu ska jag gå upp och stoppa om mina döttrar och pussa på de en extra gång och tänka att våra små vardags bekymmer är lyx jämfört med vad ni går igenom!! Stor kram till er alla tre!!

Linn

Fortsätt kämpa!! Ni vinner de här!! Håller alla tummar jag kan!!

Karin

❤️❤️. Finaste Caroline - jag känner dig inte men jag känner med dig. Kram, Karin

Madde

Så fantastiskt med bra nyheter! Fortsätt kämpa Caroline, du är bäst helt enkelt! Kram till er tre

Ingela F

Så glad jag blev för er skull.Fortsätter att sända läkande och positiva tankar till Caroline och er.Kram till er♥

Linnea (Berner Sennen hund)

Åh så härligt att få se en bild av dig Caroline, TACK! Vad mycket jag vill skriva och så svårt det blev samtidigt. Snubblar liksom på mig själv då alla kändlor mixades på en gång. En obeskrivlig glädje i beskedet att operationen vart så lyckad blandat med all kamp som omgärdar den fortsatta resan.... Men ni är fantastiska och som devisen från Nadjas bloggfamilj är... Vi vinner våra kamper..... Som ser så olika ut och får så olika resultat. Så mycket glädhe och hopp ändå som resultatet att allt är borta är! Samtidigt som det är mycket kvar av hela denna resa men Caroline vad du kämpar och vilken glöd det finns i dig ditt Lejon! Fantastiska föräldrar också! Som sagt lite rörigt men vad det berör mitt hjärta och vad ni finns med mig hela dagen! Kram och åter kram

Nilla

Sååå härligt besked!! Jag blir så glad för er skull och håller alla tummar och tår för att det kommer bli bra besked från Patologen 💗 Kärleksfull kram till er från mig 💗

Anonym

Fantastiska besked :-). Läser era inlägg varje dag och följer er resa. Spännande se vad ni köper med er för gott... Smörgåstårtan såg mkt god ut. God natt. Sköt om er. Kram Gunsan

Anna-Karin

Åhhh vilket härligt besked och ni är Helt fantastiska ❤️

peter Olsson

Stort grattis.
Håller tummarna för pdasvaret
Hur härligt som helst att dom fick bort hela tumören..
Grattis till Caroline. Håll kvar denna härliga känsla din enorma fysisk och underbara familj.
Köp något fint till din kirurg. Han eller hon har gjort ett fantastiskt jobb
Jag blir upprymd av glädje när jag läste detta

Elise

Heja heja heja!!! Låter underbart! Varje litet framsteg ger styrka att kämpa än mer... Massor med styrkekramisar till er alla 3, med förhoppning om en god natt och nya krafter inför en ny dag med framsteg. 💕🌹💖🌹💕

annalena fagerström

Glädjande besked ♥

annalena fagerström

Glädjande besked ♥

annalena fagerström

Glädjande besked ♥

Mikael Ekdahl

Kära Caroline
Vilken kämpe och vilket mod du har.
Hoppas du kan besegra allt det onda som drabbat dig och som din mamma säger ni lever här och nu.
Du och er familj har lärt mig en sak att tänka positivt hur jäkligt det än kan vara.
Tack för det Caroline skall hålla tummarna hårt för dig.
Många kramar.
Micke/

Marie Ahnelöv

Hej.
Vill från djupet av mitt hjärta önska dig Carro, ett stort lycka till i din kamp. Vi hoppas givetvis på det absolut bästa svaren framöver. Man får gå varligt fram. Men fram till målet SKALL du. Att bli helt frisk igen. Eller hur !!!! Så kämpa på nu. Vi håller din hand Caro, precis som vi höll din vän Nadjas <3
Stor kram från en ifrån Karlskrona ,-)

Anonym

Vilka härliga besked! Med viljan kommer man långt, eran familj är en riktig insperationskälla på att aldrig ge upp! Hälsningar Sebastian D

Anonym

Vilka härliga besked! Med viljan kommer man långt, eran familj är en riktig insperationskälla på att aldrig ge upp! Hälsningar Sebastian D

Anonym

Vilket härligt besked. Känner er inte men har följt er sedan beskedet på era bloggar. Ni är otroligt inspirerande och vilken styrka ni verkar ha. Önskar er all lycka! Kram

Lina

Stort Grattis till detta härliga besked!! Härligt att se Caroline också! Så vacker och fin! Detta kommer gå så bra. En dag i taget!

Stor kram till er alla i er fina familj!!!!

Jane

Underbart! Så glädjande att läsa.... önskar Caroline fortsatt bra återhämtning, verkar hon ju fixa galant med sin vilja :-) Självklart tufft för både er och henne.... Det här kommer gå bra ♥ Kramar

Eva-Lotta

Så fint besked!
Varma hälsningar/ Eva-Lotta

Monika

Så härligt, Caroline, och du är lika vacker som vanligt - trots nyopererad med bandagerat huvud!

Sug i er varje framgång, det är underbart att höra om alla framsteg. Ett steg i taget. Det tar tid, men låt det få göra det. Ni är sådana kämpar, alla tre!

<3 <3 <3

Kramar,
Monika

Ellinor

Jag har hittat hit pga att jag följa Nadja. Bra att hon lade ut länken :) Så underbart att höra att det går åt rätt håll och massor med kärlek och styrka i er kamp! Många kramar

Eva Palm

Hej Carolin. Så härligt att det går rätt håll=) Har också hittat hit på grund av att jag följer Nadja. Vilka kämpar ni är!!! Kram kram

Camilla

Vilket underbart besked! Vi håller alla tummar och tår här hemma!!

Maud Petersson

Underbart besked. Håller tummarna för att allt går bra för dig Caroline. Hälsningar från Maud

Svar: Tack snälla Maud <3 <3 <3
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress