Hejsan allesammans!

Jag som ni kan antyda på överskriften så har älskade Torbjörn tillverkat en liten whiteboardtavla till Caroline som hon kan ha på sitt bord.Denna hjälper och underlättar vardagen för henne.Väldigt mycket!
Efter operationen, strålning och cellgifter har Caroline fått lite problem med sitt minne.
Med hjälp av whiteboardtavlan kan hon få hjälp med att minnas det hon ska göra.
Titta så fin den är!

Liten och smidig så den får plats på hennes skrivbord.
Den är redan full av text, som hon skrivit.
Massor av saker som hon tydligen ska hinna med idag :))

När hon gjort en grej färdigt är det bara att sudda ut den och gå på nästa uppdrag. 

Och har hon inte suddat bort en uppgift , ja då har hon inte gjort den.
Jättesmart eller hur?
Javisst.
Trots alla motgångar i världen så kämpar vi emot och försöker hitta lösningar.
Det här kanske kan vara ett bra tips även för andra ♡

Ja och sen skulle jag vilja be er om en liten sak.
Jag och min familj tänker väldigt mycket på en man vid namn Peter, som vi fått lära känna.
Peter har också hjärncancer.
Just nu är han inlagd på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.
Ni som vill,läs hans fina blogg Himlen tur & retur på en tank

Peter skrev till mig häromdagen.
Jag blev väldigt väldigt rörd.
Just nu kämpar han med hicka som inte vill släppa
och med oron över vad som komma skall,då ha inväntar en ny operation.

Jag knäpper mina händer och ber .
Gör det du också.
Låt oss be tillsammans.
Låt våra gemensamma böner och tankar nå ända till Peter och hans lilla familj,
så att de får känna styrkan av att det finns människor som bryr sig.
Att man inte är ensam att bära det svåra.
Och det fina är att din lilla tanke kan bli ett ljus i mörkret.
Kram från lilla mig ♡
 
 


 
 
 
 
Anonym

Jag ber för honom och eran fina, duktiga, vacker andung ❤kram från raili❤❤❤❤

Monika

Vilken praktisk liten whitebord! Och snygg som inredningsdetalj är den också!

Jag ska gå in och läsa på Peters blogg - och skicka en tanke och hälsning.

Ha en fin helg, alla 4! <3

Kramar,
Monika

MH

Ska läsa hela hans blogg efterhand. Denna hemska sjukdom, man blir så less så. Tänker ofta att många männsikor klagar över bagateller, de har inte fått smaḱa på den beska medicinen med svåra sjukdomar.

Han är uppfinningsrik den där Torbjörn, jättebra att skriva upp så minnet inte ska svika för mycket.

Kram och en fin helg till er från Österlen/MH

Elisabeth

En sån man.... Torbjörn, han kan han! Ni är alla tre (fyra) så gulliga mot varandra på många sätt, rörande! Ännu en regnig dag men vad gör det? Finns alltid stunder när man kan känna glädje över det som är bra, gäller att hitta de stunderna och de är ni suveränt bra på.
Kommer nu även att ha Peter med i mina tankar!
Styrkekramar till er alla/Elisabeth

Niina

Glad påsk till hela familjen.
Kram från Niina i Finland.

Anonym

Peter är min bror! ☺ Tack för att ni bryr er om honom! Kram Helle

Peter

Tack för era TANKAR OCH OMTANKAR

Anonym

Whiteboard tavlan var en bra idé. Tror att vi är många som skulle behöva en sådan, inte bara med cancer har minne som sviktar
Tack för en bra idé Torbjörn

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress