Hej på er 💝
 
Julafton ja, den har redan varit och det blev en härligt lugn och fin sådan, med mycket god mat och dryck 😋
Att få sitta såhär tillsammans med familjen och bara njuta av maten och Kalle -Anka på TV , ja det är ren lycka.
Ingen stress och ingen jäkt.
Och ryggen, ja den lät mig sitta en stund i alla fall🙏🏻
Alla hade varit snälla även i år och fick därför julklappar av tomten och Fire var ivrigast av oss allihop att öppna sina!
Tillsammans har vi också spelat roliga spel, såsom bland annat den som syns på bild👍🏻
Man sätter på sig roliga glasögon och så ska man försöka rita... osv och de andra ska försöka gissa vad man ritat hahahaaa
 
Kärlek , ja det ger liv åt själen.
Tänk att få omges av denna och detta.
Kärleken ❤️
Det känner jag enorm tacksamhet över.
 
Livet är så stort och världen likaså.
Vi ser ofta till det lilla, i vår närhet och ännu oftare 
till oss själva.
Omtanken om andra, kan vara svårare.
Det sägs att man ser det man vill se och hör det man vill höra och resten kokar man ihop, så att historien blir som man vill ha den.
Men hur mycket vet man egentligen?
 
Vår vackra och underbart glada dotter Caroline
✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨
 
Det finns mycket man kan fundera över och ge lite tid åt att reflektera kring.
Vad gör jag här och varför finns jag till.
Vad är meningen med livet.
 
Vi föds, vi lever och vi går bort.
Allihop.
Har vi en uppgift här tro?
Vad kan i så fall vara min uppgift och vad kan vara din?
 
Jag bor här, någon annan i en ännu outforskad del av världen.
Jag kämpar med mitt liv, någon annan med sitt.
Att då och då reflektera över sitt liv och fundera kring andra människors liv, kan vara nyttigt.
Och då menar jag kanske inte att man ska kika på första bästa.Kika inte på grannen, utan tänk stort.
Världen är stor!
Att byta liv, låt oss säga , bara för en dag, hur skulle det kännas och kunna se ut.
Är du villig att sälja eller byta bort det du har och kanske tillochmed flytta till andra sidan jordklotet.
Precis just nu?
För en del kan det kanske låta spännande,
och en del skulle vilja göra slag i saken fortare än kvickt.
 
Men kan man vara säker på att det man så snabbt är villig att byta till, är bättre än det man redan har.
Det du tror dig önska, behöver alltså inte betyda,
är det du sedan kommer att finna.
På många platser i världen ter sig livet, allt annat än ett spännande äventyr.
Krig och svält härjar.
Brist på medeciner och rent vatten likaså.
 
Vad betyder lycka och vilken betydelse har den för dig.
Bara ordet lycka gör i alla fall mig genast glad.
Jag tror att lyckan finns inom varje människa och att vi kan välja att använda den eller inte.
Den betyder också väldigt olika för olika människor.
Lycka kan vara att få eller åtminstone önska att få det man inte har.
 
Men lycka och kärlek går inte att trolla fram. 
Inte går det att köpas för pengar heller.
Dessa ting, är nämligen en del av oss.
En del av varje specifik människa, som finns där och
det har ingen betydelse var vi bor eller befinner oss.
Hur mycket pengar vi har eller inte har.
Man kan nämligen vara väldigt lycklig trots att man är fattig och väldigt olycklig trots att man är rik.
Kärleken och lyckan finns där, men det är omständigheterna runtomkring som formar människan, till att ge och ta emot dessa livets vackraste gåvor.
Och vackrast av dem alla är kärleken❤️
 
Ja och med dessa tänkvärda ord, då dagen går mot kväll, vill jag även på denna, en av årets snart sista dagar,
åter få tända juleljusen 🕯🕯🕯🕯
Jag går och gör det och passar på att ta en fika☕️
Och med det säger jag god fortsättning på julen,
alla underbara ni tills vi hörs igen 💫❤️❤️❤️💫
 
MH

Det är så julen ska va , lugn och fridfull utan en massa stress och jäkt. Fick du ett halsband från Gynning tycker mig känna igen det, de är så vackra.
Fin er dotter är hon är så vacker och så underbart att se henne så pigg efter all den pärs hon gick igenom. Jag tror man blir mer tacksam för livet när man går genom svåra saker.
Passar på att tacka för året, din alltid så trevliga och läsvärda blogg, din personlighet lyser igenom och det är därför den är fin att läsa.
Önskar er alla och även läsarna här inne ett gott slut på 2017 och ett ännu godare nytt år!
Kram från Österlen/MH

Svar: Hejsan fina du💫❤️Ja,julen skänker den där speciella känslan av lugn och det är fantastiskt hur man längtar till den lika ivrigt varje år🎄Julen är nu förbi och imorgon är det nyårsafton🎉Återigen får man lära sig att skriva ett nytt årtal och det brukar ta ett tag innan man vänjer sig.Nej, halsbandet med den söta pärlan har jag fått av min älskade make för 8 år sedan i 40 års present med tillhörande guldörhängen ( med vita pärlor )och så fick jag en otroligt vacker ring också ✨Dessa har jag alltid på mig, då jag älskar dem❤️Caroline är precis som du säger hur vacker som helst💫❤️❤️❤️💫Hon kämpar på med smärtorna, särskilt huvudvärken och studierna tar ju förstås mycket av hennes tid,men hon kammade hem VG på senaste inlämningen på sitt masterprogram ,så hon är ju helt otroligt tuff och enormt duktig🏆Tack själv, underbara du❤️❤️❤️Önskar dig en underbar nyårsafton och ett fantastiskt nytt år✨✨✨✨Varm hjärtlig kram från hela vår familj och stort tack för alla dina jättegulliga kommentarer ❤️❤️❤️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress