Hejsan allihopđŸŒș
Ja,dĂ„ Ă€r det Ă€ntligen Midsommar igen och vi har gjort vĂ„r första midsommarstĂ„ng i vĂ„rt lilla paradis hĂ€r pĂ„ landet🏡
Jag hade förresten namnsdag igĂ„r,det Ă€r lĂ€tt att komma ihĂ„g dĂ„ den alltid infaller pĂ„ dagen innan MidsommarđŸ€—
Tittut! 
Och tittut sĂ€ger vi ocksĂ„ till fĂ„gelungarna som tagit sina första struttiga flygturer. De som Ă€nnu Ă€r för smĂ„, kvittrar vidare i sina fĂ„gelholkar och det Ă€r helt ljuvligt att höra dem allihop  sjunga tillsammans med sina förĂ€ldrarđŸŽ¶
Vilken underbar tid det Ă€r nuđŸŒșDet blommar och Ă€r sĂ„ grönt och fint,precis överallt🌾
Aklejor i alla dess fÀrger 
Karpatelklockorna börjar synas,liksom astrar ,prÀstkragar och fackelblomster plus rosenstavar..
Och stjĂ€rnflockorna som Ă€r sĂ„ himla vackra tycker jag🌾
DĂ„ vĂ€dret varit fint har vi tillochmed doppat fötterna och Caroline var modigast🐳🏖
Den söta honungsliljan med sina fantastiska klockor skÀnker glÀdje i rabatten och 
en mogen jordgubbe har smugit sig in dĂ€r ocksĂ„đŸ“
DÄ vÀdret var kallt till en början, kom odlingssÀsongen igÄng lite senare Àn vanligt, men nÀr den vÀl gjorde det sÄ ,ja ni ser,kronÀrtskockorna Àr jÀttefina och ska snart fÄ flytta ut frÄn vÀxthuset.
Tomater,aubergine,gurkor och paprikor kommer i mÀngder..
och Àven borstnejlikor, zinnior, jÀtteverbenor, roseniberisar och underblommor. En omgÄng jÀtteverbenor och rosenskÀror Àr redan utplanterade 
och penséer likasÄ
Som ju blommar i en mÀngd olika fÀrger 
Det Àr sÄ fantastiskt detta med frön och hur de utvecklas.
Jag vet inte hur mÄnga olika kulörer och fÀrgkombinationer vi har av bara pensé.Och det enda man behöver göra Àr att plockà frön frÄn blommorna och spara de i ett kaffefilter. Sen sÄr man de pÄ vÄren.
Kikade ut och fick ocksĂ„ se att borstnejlikorna som vi sĂ„tt frĂ„n frö och haft i vĂ€xthuset börjat blomma đŸŒșđŸŒșđŸŒș
Det hĂ€r med blommor,ja ni förstĂ„r jag Ă€lskar verkligen blommor🌾🌾🌾
Ser ni hjĂ€rtat pĂ„ bilden förresten, lite trĂ€dgĂ„rdskonst😊
Det gör ni enkelt av björkris och en bit armeringsjÀrn.
 
Livet flyter pĂ„ och det Ă€r mer Ă€n underbart att fĂ„ se Caroline pynta midsommarstĂ„ngen❀
TÀnker mig tillbaka till förra Äret och  Äret dessförinnan och vÀgen hit.
Det hĂ€nder mycket pĂ„ ett Ă„r och med stor tacksamhet njuter vi av varje dag❀
Glöm inte att stanna upp och njuta av stunden.
Se dig omkring och lyssna in allt det vackra som faktiskt finns dĂ€r runtomkring ❀
Smyg ut i denna Midsommaraftons morgon och njut, för ni vet vĂ€l om att efter denna dag dĂ„ vĂ€nder det och dagarna blir Ă„ter kortare☀
Fira och glÀds av god mat och dryck och nÄgra av er kanske ocksÄ tÀnker pÄ den kristna traditionen.
Johannes Döparens födelse den 24 juni, varför högtiden i vissa omrÄden starkt har och fortfarande förknippas med honom. I exempelvis Finland kallas midsommar för Juhannus, pÄ Island Jónsmessa, i Danmark och Norge för S:t Hans dag och i vissa engelsksprÄkiga omrÄden för S:t John's Day.
 
Javisst och med denna vackra bild pĂ„ pionen i full blom vill jag fĂ„ önska er en riktigt fin Midsommar 2017 frĂ„n mig och min lilla familj đŸŒș❀đŸŒș❀đŸŒș
 
 
 
Susanne đŸ˜»

Hej fina Paula đŸŒč
SÄ mÄnga vackra naturbilder.
Blir helt hÀnförd.
Jag som bor vid kusten och har havet nÀra, ser faktiskt vatten frÄn min balkong, fÄr vÀnta med bad, +15 Àr det hÀr.
Jag jobbar pÄ Vattenlaboratoriet, och vi har börjat med Ärets strandbadprovtagning, sÄ hu kallt Ànnu.
FortsÀtt leva i nuet och glÀds Ät det du har nÀra, och du har ju den förmÄgan, inte mÄnga som har det.

Önskar er en fortsatt hĂ€rlig helg.

Kram frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Hejsan fina duđŸŒșđŸ™‹đŸŒđŸŒșTack snĂ€lla💗
Vad hÀrligt att bo nÀra havet och vilket intressant
jobbđŸ€™đŸ»Hur ser det ut i Ă„r?
I vÄr del av Sverige oroas man över
bristande vattennivÄer, grundvattnet som Àr lÀgre
Àn pÄ vÀldigt lÀnge.

Ja att leva i nuet Àr viktigt,dÄ det hela tiden
hÀnder oförutsedda hÀndelser.
Att glÀdjas Ät smÄ saker gör att en fÄr glÀdjas
ofta. SmÄ saker som kan tyckas obetydliga,
kan plötsligt fĂ„ ny innebörd och betydelseđŸ™đŸ»
Livet Àr förÀnderligt och fylls med en otrolig mÀngd
olika saker.
Att medvetet sÄlla bort det som kÀnns oviktigt tar tid att lÀra sig,
men nÀr sjukdomar och andra mindre roliga saker intrÀffar
sÄ sker denna gallring naturligt.Man har helt enkelt inte ork
eller tid att spilla pÄ onödiga saker.
TrĂ€dgĂ„rden ger livsenergi,ro och harmoni🏡
Hos nÄgon annan finner man det kanske i nÄgot annat.

Hoppas du mÄr bra efter allt Àven du fÄtt gÄ
och gĂ„r igenomđŸ™đŸ»

Ha en hÀrlig helg och njut av allt vackert .
Juni mÄnad Àr snart slut..ja imorgon Àr det ju 1:a juli!
Stor kram till dig och tack Äterigen för allt
gulligt du skriver💗💗💗
Paula Taxén

MH

NamnsdagshÀlsningar! NÀr det regnar ute och Àr ruggigt dÄ gÄr man in pÄ din blogg, alltsÄ sÄ underbart med blommor och andra vÀxter, du kan det dÀr att fotografera och prata om dina bilder. Det Àr onekligen paradiset pÄ jorden.
Kram till er frĂ„n Österlen/MH

Svar: HallojđŸŒșđŸŒžđŸ™‹đŸŒĂ…h tack snĂ€lla du bĂ„de för namnsdagshĂ€lsningen och
den gulliga kommentaren ❀
Idag har det blÄst förskrÀckligt hÀr och jasmintrÀdet har
för andra gÄngen fÄtt stora grenar knÀckta.
TrÄkigt för det Àr enormt vackert.
TrÀdgÄrden Àr ett paradis,verkligen,dÀr
vi trivs och vistas mycket🌳
Det hÀnder alltid nÄgot nytt dÄ en ny blomma
eller vÀxt vaknar till liv och det blir liksom en helt ny
trĂ€dgĂ„rd flera ggr.per Ă„rđŸŒżđŸŒ·đŸŒžđŸŒșđŸŒč🌿
Kul att höra att min blogg skĂ€nker glĂ€dje💗
Önskar dig en jĂ€ttefin helg och
en varm kram frĂ„n mig och familjen đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
Paula Taxén

Susanne đŸ˜»

Hej fina Paula đŸŒč
Ja det Àr ett roligt och intressant arbete.
Grundvatten nivÄerna Àr under det normala i hela landet, ingen kris Ànnu, och nu har det ju regnat men inte tillrÀckligt.
Det kan bli problem för de som har egen brunn.
Nyköping tar sitt vatten frÄn en insjö.
Nu kör jag inte bil lÀngre, efter min cystoperation har jag fortfarande svÄrt att sitta, och eftersom jag fick problem med tryckstegring i huvudet efterÄt, sÄ drabbades jag av hjÀrnstress och hjÀrntrötthet, att inte köra bil Àr ett beslut jag tagit sjÀlv.
Har koncentrations problem och minnesproblematik och dÄ ansÄg jag att jag inte Àr nÄgon bra bilförare.
NÀr jag körde bil ingick det dricksvatten och badprovtagning i mina arbetsuppgifter, sommartid Äker vi runt och tar prov de kommunala baden, en hÀrlig uppgift, att fÄ vara ute i naturen, köra bil och trÀffa mÀngder av mÀnniskor som undrar vad man gör nÀr man kommer med sin provtagningsutrustning, och alla nyfikna frÄgvisa barn.
Nu Àr jag behjÀlplig med mina förvÀrvade kunskaper, inte fy skam det heller.
Jag jobbar 4 timmar om dagen sen Àr min hjÀrna trött, det Àr som att dra ut kontakten, som eltandborsten nÀr den behöver laddas sÄ kÀnns det.
Nog pratat om mig.

Ha' en fortsatt skön söndag, var rÀdda om varandra
Kram frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Halloj igenđŸ™‹đŸŒđŸŒșHĂ€r har det regnat och rejĂ€lt mellan varven och det har verkligen behövtsđŸ€™đŸ»FörstĂ„r att du mĂ„ste ha det tufft, men fint att du Ă€ndĂ„ klarar av att hantera motgĂ„ngar sĂ„ bra som du Ă€ndĂ„ gör.Det Ă€r styrkađŸ’ȘđŸ»Att hitta nya lösningar dĂ„ sjukdomar sĂ€tter kĂ€ppar i hjulet.LĂ„ter trevligt med nyfikna barn med mera och kan tĂ€nka mig att Ă€ven vuxna tycker/tyckte det Ă€r intressant dĂ„ ni kom med era provtagningsutrustningar.Idag verkar det bli vackert vĂ€der ☀och ska passa pĂ„ att önska dig en riktigt hĂ€rlig sommardag🌾🌾🌾Massor av kramar till gulliga dig❀❀❀
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress