Tjingeling😊
 
Regnet har vräkt hela dagen och i och för sig smälter väl snön bort då, men det är ändå ett riktigt ruskväder. 
Scillor och tulpaner har dock börjat titta fram och när det kommer en så kommer snart fler 🌿🌷🌷🌷🌿
Enbärskvistar är bra, för de är sådär stickiga och eländiga och håller både harar och rådjur borta. Kaffesump och blodmjöl är också utspritt lite här och var. Alla dessa 3 ting är till för att avskräcka både 4- benta matgäster och alla möjliga sorters gnagare🐇🐁🦌
 
Nu när temperaturen stiger så blir det bara varmare och varmare, särskilt i växthuset. Än så är det inte sådär sommarvarmt, men när väl temperaturen stiger ytterligare ,så är det som att åka till en Karibisk ö på sommaren 🏖🏝 när man vistas därinne.
Torbjörn satte ihop de rengjorda ställningarna, som förvarats inomhus i sina paket och sen var det bara att sätta igång och plantera olika sorters dahlior och spindelliljor i olika byttor👍🏻Men än är det för kallt att ha dessa utomhus, så de fick följa med in.
Det som däremot såtts i kallväxthuset, dill, sallader , persilja, jätteverbena, pensé med mera, det får stå kvar och vattnas lätt. Ser ni att ruccolan tittar fram 🌱
 
Vad har hänt mer?
 
Jo, jag och Torbjörn har börjat äta Redasin, rödristabletter, som sägs sänka kolesterolet.
Ja, allt annat än statiner försöker vi med😊
 
I Finland och även i Sverige har man sett otroligt bra resultat efter intag av just Redasin.
Så, vad har vi att förlora?
Jag tycks också ..peppar, peppar.. tåla dem.
 
Just nu har vi testat de tabl. min moster sände oss och de är extra starka och därför har vi bara tagit en varsin 1/2 tablett. De vi beställde på nätet är lite svagare och därför kan vi börja ta en hel tablett så småningom.
Vi beställde som sagt Redasin på nätet och de kostade ca 210 kr med lite rabatt👍🏻
De tillverkas i Finland men finns också att köpa i Sverige, både på nätet (Apotea) och i hälsokostbutiker.
Förutom att äta dessa kosttillskott, så gör vi mycket annat också. Torbjörn promenerar på varje rast han har och jag försöker trampa på vår stepmaskin👟som vi fått av Torbjörns VD. Tack Sölwe 😊
 
På matfronten har det också hänt grejjer.
Vi har alltid tyckt om mat och nya spännande ingredienser och maträtter har ofta provats, men nu äter vi verkligen varierande kost och provar gärna både det ena och det andra 🍽 
Såsom ekologisk torkad sojafärs.
Det ni, det var något helt nytt för oss, men helt OK att göra köttfärssås till spagettin på (sojaköttfärssås alltså) 
Man får bara använda massor av starka kryddor (chili, cayenne, vitlökspeppar, grillkrydda, salt, lök, och en god tomatkross) för att sojasmaken ska elimineras.
Men sen är det bara att håva i sig😋
 
Påsken är ju över och vardagen tar vid, men på påskens sista helgdag var vi iväg och åt lite mat.
Detta var nog inte så kolesterolvänligt, men med varierad kost så tror vi nog att det ska gå bra🤙🏻
Det var också mycket REOR överallt och det är alltid kul när man fyndar något. Jag hittade bland annat några snygga T-shirts billigt på H&M och Torbjörn fann ett par byxor i samma affär.
Caroline hittade också något hon sökt länge och fann en ursnygg vårjacka.
Den heter Gullvi Jacket och fanns att köpa på JOY ✨
Den var inte rabatterad, men som ny klubb-medlem fick hon 50 kr rabatt👍🏻👏🏻 
 
Javisst och som jag skrev om förut, så tycker jag faktiskt att allt blivit förfärligt dyrt och särskilt allt inom ”fika-världen” Så om man redan både ätit och shoppat och pengarna även ska räcka till att också handla matvaror och ingen IKEA syns i närheten, som ju serverar både billig fika och korv 👍🏻✨ ja, då passar en fika på tex. ICA MAXI utmärkt, som lite omväxling👍🏻 
 
Och här ser ni Torbjörn som njuter av en kopp kaffe och en nyttig smoothie/juice, men våra tillbehör var väl  knappast så nyttiga ...men goda 👀
Dessutom var min arracsboll den största jag sett😂
Lilla jag 🤗
 
Ja ni, livet, livet är ändå härligt. 
De små tingen, ja det är de som lyfter hela alltihopet.
Det är de som får mig och min familj att orka hålla oss uppe vid vattenytan.
Motgångar som hopar sig och svårigheter som möter en, nästintill varje dag. Ja, ni skulle bara veta!
Men, tack vare de där små tingen, som skänker glädje och ger enorma mängder styrka, så orkar man pulvirisera allt tråkigt till stoft och ta vara på allt det som är roligt.
 
Men det krävs envishet och vilja.
Och framförallt en tro på att det går🙏🏻
 
Att få göra ”  liv i livet ” för mig, för min familj och att få  dela med mig och inspirera andra,  det är det som får mig att med iver vakna och somna varje dag. 
 
Liv i livet och en enorm livsglädje har präglat hela mitt liv och trots allt jag gått igenom, har jag överlevt🙏🏻
 
Varm kram från mig, till alla er som läser min blogg❤️
 
Rosa

Hej, ni är så inspirerande och imponerande med tanke på allt ni gått igenom. Hur går det för Caroline? Ska hon opereras?

lenamamsen

Hej fina Paula❤️ Underbart att våren äntligen kommer, det är så kul att gå runt och kolla hur det växer i rabbaterna. Dessa blodfetter!! Har legat på gränsen på mina värden men eftersom det finns ärftlighet hos mig tyckte doktorn att jag skulle äta medicin för det. Sagt och gjort så började jag äta medicin....... har ätit det i 2 års tid. Under dem här 2 åren har jag varit/ känt mig sjuk. Kroppen benen har varit bly, värk i ryggen dimmsyn på ena ögat bytt glasögon i omgångar, huvudvärk varje dag. Det slutade med att dem trodde jag hade MS , gick på utredning. Tack gode Gud för att det inte var det. För fyra dagar sedan sa min äldsta dotter till mig att sluta med medicinen för blodfetter, hon är barnmorska på förlossningen. Hon hade hört sig för med olika kolleger om mig. Jag slutade äta dem då för fyra dagar sedan. Jag är en helt annan människa det känns som jag flyger fram, ingen huvudvärk ser som en hök lätta ben mm. Har pratat med min läk som tyckte jag skulle prova ngt annat, aldrig i livet. Jag ska ta nya prover om 1 månad. Jag är inte överviktig äter sunt och nu kan jag börja röra på mig mer när inte benen är bly. Är 167 cm väger ca 64 / 65 kg. Sen måste man unna sig ngt extra gott ibland. Har köpt lite extra saker smör puffar mm. Så kämpa på med era blodfetter. Det blev en novell som jag skrev 😂 Men ville dela med mig till er. Ha en underbar helg tänker på er dagligen❤️🙏 Styrkekramar till er alla 3 ja fire också.😍 Var rädda om er❤️ Kram Lena

Svar: Hejsan fina du ❤️🙋‍♀️😍Ja,visst är det underbart och idag skiner tillochmed solen 🤗Vad snällt av dig att delge dina bekymmer med kolesterolet och statinernas biverkningar. Förstår precis vad du går igenom och därför valde vi att börja äta Redasin.Redasin är ett kosttillskott som tillverkas i Helsingfors och i Finland och Sverige har man sett otroliga resultat på kolesterolsänkning efter intag av Redasin.Redasin är ett kosttillskott som innehåller rödris och ubikinon, folsyra, B6- och B12-vitamin. - Vitamin B6 bidrar till normal energiomsättning, bildning av röda blodkroppar, att minska trötthet och utmattning samt ett normalt immunförsvar. - Folsyra bidrar till normal blodbildning och psykologisk funktion. - Vitamin B12 bidrar till nervsystemets normala funktion. Ubikinon (co-enzym Q10) är ett fettlösligt vitaminliknande ämne som finns i våra celler. Ubikinon spelar en viktig roll i cellernas energiproduktion.Innehåll per dygnsdos (2 tabletter):Rödris 399mg **(ris fermeterat med Monascus purpureus -svampmycel)Monakolin-K 3,99mgQ10 20mg ** Ubikinon (ubidekarenon) Vitamin B12 3µg, 120% av DRI (Cyanokobalamin)Vitamin B6 2,2mg 157% av DRI (Pyridoxinhydroklorid)Folsyra 300µg 150% av DRI (Pteroylmonoflutaminsyra)Övriga innehållsämnen: mikrokristallisk cellulosa, kiseldioxid, magnesiumstearateDRI= Dagligt referensintag ** Inget DRI fastställtVi tar bara 1/2-1 tabl per dag än så länge och det har gått väldigt bra.Min moster och många av mina släktingar äter Redasin och har fått ner sina värden från typ 8 till helt normala!! Jag tror min mosters värde var 3,8 sist!!!Min morbrors fru som jag träffade häromdagen skulle fråga sin läkare om hon kunde få sluta med statiner för hon har precis som du muskelvärk och ont i benen och även fått svårigheter med sömn osv.Dessa besvär är mer än vanliga tack vare statiner. Så, om du kan och vill, ja prova då att beställa en förpackning Redadin från Apotea👍🏻Du förlorar ingenting. Ta bara 1 tabl inte 2, det gör i alla fall vi.Jag tror att det räcker och vi vill gärna kunna fortsätta, utan att få biverkningar.Hittils har vi inte fått några som helst biverkningar och mina släktingar har ätit de i flera år och har inga som helst biverkningar. Snaraste mår man riktigt BRA! Jag är också 167 och väger mellan 64- 64,5 kg och har också ärftligt kolesterol. Om en tablett som inte är farlig och innehåller sådant som kroppen även själv producerar naturligt, då tycker jag det är OK att äta dem.Såsom Redasin. Är annars väldigt restriktiv mot allt. Både vad gäller kosttillskott och medeciner. Måste man äta något,typ blodtrycksmediciner eller andra medeciner, ja då måste man ju, men kan man undvika, ja då ska man försöka göra det så mycket som möjligt och se om det finns alternativ. Statiner är tex. kemisk tillverkade och har en miljardindustri bakom sig.Att man tutar i att människor MÅSTE? just äta statiner, utan att det finns andra alternativ är allt annat än OK👎🏻
Det finns ju bevisligen andra alternativ menar jag👍🏻😊
Min moster känner även flera väninnor till henne, som också pratat med sina läkare och som sedan bytt statiner mot Redasin och som nu mår både bra och har fått ner sina kolesterolvärden till helt normala nivåer. Jag kan inte säga hur du eller någon annan ska göra, men jag tror inte att du förlorar något på att prova, då du ju slutat med statiner. Varmt lycka till vackra du och jag håller tummarna för både dig mig och alla andra❤️Mängder med varma och stora kramar till dig ❤️❤️❤️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress