Halloj ☀
Jahapp, dÄ Àr de sista dagarna av augusti som Àr kvar att avnjutas, för detta Är i alla fall och trots att solen Àven skiner idag, Àr det sÄpass kyligt att sockorna fick titta fram ur lÄdan.
Insvept i en fleecejacka och en marinblÄ vitprickig pyjamas, som jag hittat pÄ ICA-MAXI, kikade jag ut.
 
I dessa förkylningstider, passade jag pÄ att boosta kroppen med dubbla te-pÄsar av olika smak och med tekoppen i ena handen och en god smörgÄs i den andra, traskade jag ut.
Ute vĂ€ntade en ordentlig dimma och det börjar se lite höstlikt ut. Blommorna blommar dock vackert och pĂ„ den ryska clematisen ”Ai-Noir” syns en liten blomknopp.
Ser mig omkring och njuter. Det Àr verkligen sÄ otroligt vackert överallt.
Det blommar precis överallt och nÄgra fick följa med in i vÀrmen och fortsÀtta sprida glÀdje.
 
Vad tycker ni! Visst Ă€r det vĂ€l ett fantastiskt handarbete eller ska man kanske sĂ€ga fotarbete đŸ•·đŸ•ž
 
Jag tycker det Àr helt fantastiskt att ett sÄ litet djur kan Ästadkomma det hÀr.
Eller det hÀr.
 
ÄppeltrĂ€den Ă€r fyllda av Ă€pplen och det har Ă€ven ramlat ner en hel del och de ligger utspridda lite överallt.
MÄnga Àpplen har en mer röd nyans Àn vad de haft tidigare och de ser vÀldigt friska ut. Det beror förstÄs ocksÄ pÄ sorterna. En del Àr dÀrför helt gröna.
 
Livet tickar pÄ och dagar och mÄnader byter namn.
Hösten Àr som sagt pÄ vÀg och september mÄnad Àr i antÄgande. 
Det Àr nu som löv Äter ska falla, sommarmöblerna flyttas inomhus ,de varmare klÀderna grÀvas fram ur gömmarna ,alla ljuslyktorna tÀndas och hem pyntas om, för Àr fÄ den dÀr mysiga höst-myspyskÀnslan.
Trots att vÄrt liv mÄnga gÄnger varit och Àr tufft och motgÄngar tycks torna upp likt höga berg, titt som tÀtt, sÄ kÀnner jag mig vÀldigt tacksam.
Tacksam över min underbara lilla familj.
 
Jag kÀnner mig lycklig över den gemenskap vi har och den glÀdje vi kÀnner.
Tillsammans tar vi oss an livets motgÄngar och försöker finna lösningar.
 
Det gÄr, dÄ man kÀnner trygghet med dem man har i sin nÀrhet.
 
Den dĂ€r tiden, som sĂ„ ofta tycks oviktig för mĂ„nga,den  tas och görs livsviktig i vĂ„rt hem❀
Det finns alltid tid för en en hÀrlig kram och en kÀrleksfull vÀrmande hand att hÄlla i.
 
Ingenting Àr nÀmligen mer ensamt Àn att bli ignorerad. 
DÀrför Àr det en enorm lycka att kÀnna att nÄgon lyssnar.
Lyssnar dÄ smÀrtorna blir för svÄra eller stöttar dÄ man bÀst behöver det.
Den egna familjen, det Àr dÀr jag finner tryggheten, lyckan, kÀrleken och omtanken.
Tillsammans Ă€r vi ett starkt VIđŸ’ȘđŸ»
Älskar er sĂ„ mycket Torbjörn och Caroline ❀ och inte att förglömma vĂ„r Ă€lskade FiređŸŸ
HÀr stÄr han vid en stuga, brevid koi-dammen vi har.
 
Tillsammans tar vi en dag i taget â€ïžđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
 
Ha en fortsatt fin vecka allihop! 
 
Anonym

SĂ„ fint skrivet. SĂ„ kĂ€rleksfullt om din familj. ❀

Svar: Tack sĂ„ mycketđŸ™đŸ»â€ïž
Paula Taxén

MH

Som alltid Àr det en fröjd att titta in i din vÀrld, dina foton Àr alltid sÄ vackra och spindelnÀtet ja det Àr fantastiskt. Visst börjar det kÀnnas höst det regnar lite hÀr och det behövs ju onekligen, men jag saknar i alla fall sommaren den sköna varma och soliga.
Kram/MH Österlen

Svar: Varmt tack💗Jag tillhör ocksĂ„ de som saknar sommaren.
Det fÄr gÀrna vara sommar Äret runt, med regn i lagom doser.
Men, de 4 Ă„rstiderna har sin charm ocksĂ„ 🌳🍂
FÄ se hur vintern blir och nÀr den första snöflingan faller.
Tack för din kommentar och ha en jĂ€ttefin fortsatt dag och helg💗
Kram frĂ„n oss đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
Paula Taxén

Lotta Ă„sman

TĂ€nker pĂ„ er, senast idag nĂ€r jag plockade havtornen, har du nĂ„gra bĂ€r ? sĂ„ roligt att vi kunde ses över en lĂ„nglunch i somras, och sĂ„ kul att se bilderna frĂ„n Oslo besöket. SĂ„ fint det blommar hos er, hĂ€r lever det mesta, men det blommar dĂ„ligt, och vi saknar fortfarande regn, lite har det kommit, men inte nog. IkvĂ€ll tĂ€nder vi vĂ„ra ljus för er fina familj, ni finns i vĂ„ra tankar 🕯😘, till hela fina familjen, en stor kram ❀

Lotta Åsman

TĂ€nker pĂ„ er, senast idag nĂ€r jag plockade havtornen, har du nĂ„gra bĂ€r ? sĂ„ roligt att vi kunde ses över en lĂ„nglunch i somras, och sĂ„ kul att se bilderna frĂ„n Oslo besöket. SĂ„ fint det blommar hos er, hĂ€r lever det mesta, men det blommar dĂ„ligt, och vi saknar fortfarande regn, lite har det kommit, men inte nog. IkvĂ€ll tĂ€nder vi vĂ„ra ljus för er fina familj, ni finns i vĂ„ra tankar 🕯😘, till hela fina familjen, en stor kram ❀

Svar: Vad gott med havtorn😋Nej, vĂ„ra plantor vĂ€xer lite dĂ„ligt och tack vare den
torra sommaren sÄ har de inte riktigt kommit igÄng sÄ bra som vi hoppats.
Under vintern tuggade kanske hungriga harar och rÄdjur pÄ de ocksÄ.
Men nu har de repat sig och jag hoppas de fortsÀtter vÀxa.
Torbjörn ska sÀtta lite hönsnÀt runtomkring de,för att skydda de lite mot
skogens vĂ€nner🩌🐇

Det var jÀttetrevligt att trÀffa er och maten var sÄÄÄ god!
Vilket mysigt stĂ€lle och otroligt bra pris pĂ„ sĂ„ god och mĂ€ttande buffĂ©đŸ‘ŒđŸ»

Ja blommorna blommar sÄ vackert och sÀrskilt höstfloxen doftar sÄ gott.
HĂ€r regnar det var och varannan dag.
I natt vrĂ€kte det ner och jag hoppas det kommer till er med🌧

Varmt tack fina Lotta â€ïžđŸ™đŸ»â€ïž
Tack för din gulliga kommentar!

Stor hjĂ€rtlig kram till er med frĂ„n oss allihop😍😍😍

Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress