Hej pĂ„ er đŸ™‹â€â™€ïž
 
Maj mĂ„nad har rusat fram i hisklig fart och snart Ă„terstĂ„r bara 1 enda dag, innan vi gĂ„r in i sommarmĂ„naden juni☀
Undrar om det kommer att finnas nĂ„gra blommor kvar, efter detta ökenliknande klimat 👀
Allt tycks ju blomma alldeles för tidigt!
Bland annat pionerna har redan haft sin glansperiod och dĂ€rför tackar de för sig och vi hĂ€lsar dem goodbye för denna gĂ„ng đŸŒș🍃 đŸŒș🍃đŸŒș
MÄnga önskar sig dÀremot tidiga jordgubbar och vi har nog fÄtt vÀldigt tidiga sÄdana!
Matchar snyggt till mina nya gummipjucks frĂ„n JULAđŸ‘đŸ»
Åh, visst njuter man till max av att vistas i det varma vĂ€dret och lyssna till alla fĂ„glar som sjunger sina olika sĂ„nger đŸŽŒ
TÀnk att fÄ se surrande humlor och vackra fÀrgglada trollslÀndor svischa förbi.
GlÀdjas Ät trÀdgÄrden och alla vÀxter som frodas.
Det Ă€r verkligen helt magiskt vackert 💖
 
Dagarna gĂ„r och dĂ€remellan hinner vi fira och glĂ€djas Ă„t bland annat Mors-dag đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
 
Lilla jag 😊
Ser att det fina svarta Solstads-taket som vi bytte för nĂ„gra Ă„r sedan Ă€r alldeles gult av pollen 😃
Ser ocksÄ att det kommer bli jÀttefint med de snygga markiserna över fönstren, som vi funderar pÄ att köpa.
Vet bara inte i vilken fÀrg?
Och Àr det nÄgon som funderar pÄ vilka blommor som finns i de 4 blomlÄdorna, sÄ ser ni svaret hÀr
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃
Det Ă€r petunior och lobelior😊
 
Mors-dagen firade vi pĂ„ Ulva kvarn i Uppsala och njöt av en varsin smarrig sallad som vi köpt med oss och sĂ„ tog vi en fika 😋😋😋 BĂ„de dĂ€r och hemma đŸ‘đŸ»
Det var bakluckeloppis dĂ€r ocksĂ„ och vi fyndade faktiskt nĂ„gra smĂ„ grejjer. En cool Kockum kanna , en söt ljuslykta av Mikael Åstrand ”Rejmyre” och ett par nya fritidsbyxor av mĂ€rket Swedish Team 1919 đŸ‘đŸ»
 
Javisst och sÄ en söt liten vas med mindre roligt budskap 
Bad News!
 
JodÄ och hÀr kommer de:
Javisst, först ut var jag sjÀlv som besökte kardiologen och fick veta att klaffarna lÀcker plus att det Àr nÄgot vajsing med hjÀrtat och jag mÄste göra mer hjÀrtundersökningar.
Tills dess ska jag knapra Nitroglycerin nÀr det blir alldeles för besvÀrligt. 
Japp och sĂ„ var det Fires tur och han fick besöka veterinĂ€ren och hon fann efter noggrann undersökning och prover att han bland annat hade kristaller i urinen och en urinvĂ€gsinfektion😱
JodÄ och nÀstan 2000 kr fattigare, men vÀldigt stolta och glada över att vi Àr kÀrleksfulla, uppmÀrksamma och omtÀnksamma om vÄr Àlskade lurviga söta familjemedlem, sÄ traskade vi hem med antibiotika och nytt foder som han ska Àta i ca. 2 mÄn.
Och Ă€lskade Fire mĂ„r redan lite bĂ€ttre ❀❀❀
 
Ja, hĂ€r harvar vi pĂ„ med olika Ă„kommor och försöker beta av de en efter en đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»
 
Caroline har ocksĂ„ bĂ„de svĂ„r huvudvĂ€rk och Ă€ven andra svĂ„righeter, men kĂ€mpar pĂ„, trots detta, varje dag đŸ‘ŠđŸ»
Varje dag och varje stundđŸ™đŸ»
 
Livet fortsÀtter och vi kÀnner tacksamhet att vi fÄr vara en del i och med den.
Glöm inte bort att det Àr de smÄ tingen, som ger stor glÀdje.
SÄsom att se ett vackert fÄgel-par flyga högt dÀruppe pÄ himlen och titta ner pÄ oss.
Snart, om bara nÄgra fÄ mÄnader, börjar Äter deras lÄnga och Àventyrliga resa tillbaka, till nÄgot annat land.
De Àr ju bara hÀr pÄ besök.
 
Glöm inte heller bort att ta vara pÄ stunden, vart du Àn Àr eller vart du Àn befinner dig.
Stanna upp för en stund.
Andas.
Och andas ut.
 
För som vi vet sÄ kommer det stunder och de dÀr stunderna försvinner lika fort.
Det Ă€r bara minnena som bestĂ„r ❀
 
Kram frĂ„n lilla mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§âŁïžđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
maggan

Tack Paula! Jag Àr inte bra pÄ att skriva men mÄste försöka i alla fall....
Jag önskar att alla vore lika ödmjuka inför livet som du och din familj Àr. Jag blir alldeles varm i hjÀrtat nÀr man lÀser din blogg för du Àr sÄ duktig pÄ att utrycka dig om bÄde sorg och glÀdje.
Jag önskar er mÄnga goda och sköna sommardagar trots de hinder ni har omkring er. Var rÀdda om varandra i din lilla familj.
En stor styrkekram sÀnder jag till er. Kram

Svar: Men tack snĂ€lla duâŁïžâŁïžâŁïžVad gulligt av dig ❀
Jag blev verkligen jĂ€tterörd đŸ™đŸ»
Detsamma önskar jag dig och hoppas att sommaren
för med sig massor av nya fina minnen som man kan
tÀnka tillbaka till nÀr höstrusket och vintern kommer.
Varmt hjĂ€rtligt T💖A🌾C💓KđŸŒș
Stor kram frĂ„n lilla mig och min familj❀
Paula Taxén

emma

vilken fin trÀdgÄrd!

Svar: Tack snĂ€lla du â€ïžđŸĄđŸŒș
Paula Taxén

Ingela

Ingen, Paula - ingen kan skriva sĂ„ frĂ„n hjĂ€rtat och fĂ„ lĂ€saren att kĂ€nna sig som om hon/han Ă€r en nĂ€ra vĂ€n till er familj...💗 Ta hand om er. Varma kramar frĂ„n VĂ€rmland đŸ€—

Svar: Men, oj, tack snĂ€lla rara du âŁïžâŁïžâŁïžVad kul att du tycker om att lĂ€sa och följa min blogg 😊
Vi mÀnniskor Àr sÄ olika och vi tÀnker pÄ sÄ mÄnga olika sÀtt.
Det Ă€r vĂ€ldigt roligt att du och sĂ„ mĂ„nga uppskattar min blogg đŸ™đŸ»â€ïž
🍃T🌾🍃a🌾🍃c🌾🍃k 🌾🍃
Önskar dig och alla andra en jĂ€ttefin helg☀
Kram frĂ„n lilla mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â€ïž
Paula Taxén

MH

SÄ underbar naturen Àr nu det Àr ju sÄ varmt i helgen ska vi fÄ 28-31 grader det Àr vÀl i alla fall unikt? vi Àr ju idag precis i juni mÄnad, fattar dock inte hur snabbt tiden den gÄr, för fort. Det Àr verkligen torrt ocksÄ vi skulle behöva fÄ regn. JÀttefina foton som alltid hos er.
Krya er alla och Kram/MH Österlen

Svar: Ja,visst Ă€r naturen helt fantastiskt vacker just nu💐đŸŒș🌾💖🏡Det Ă€r lĂ€nge sedan man upplevde en sĂ„dan hĂ€r vĂ€rme.
Minns Äret 1994 dÄ Caroline föddes den 16 febr..
Den vintern var ruggig och kall, men sommaren var ju sÄ varm.
I juli var det 35 grader och jag tror Ànnu mer!
Vi var pĂ„ semester nĂ„gonstans i BorĂ„s trakterna och hyrde en stuga dĂ„ minns jag😊
Maj mĂ„nad i Ă„r har ju varit nĂ„got alldeles extra☀
NÀstan lite vÀl torrt och orovÀckande i sig att det kommer sÄ lite regn.
VÀrlden och klimatet har förÀndrats och Àr lite upp Ä ner.
Ja och idag Ă€r det ju som sagt 1 juni och vi vĂ€lkomnar denna vackra sommarmĂ„nad med öppna armar đŸŒșđŸŒșđŸŒș
Tack underbara du och jag önskar dig en jĂ€ttefin helg i det somriga vĂ€dret☀
Stor varm kram frĂ„n mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â€ïž
Paula Taxén

Christine

Ljusare grÄ markiser Àr sÄ snyggt. Hade klassiskt riktigt blÄ till vÄrt
gula hus, jobbigt att hÄlla rena frÄn bl a fÄgelskit, blir lÀtt ljusa flÀckar Àven om du tar det pÄ en gÄng.
Bytte efter bara nÄgra Är till grÄ, sÄ snyggt ocksÄ mycket lÀttare att hÄlla frÀscha.

Svar: Hejsan đŸ™‹â€â™€ïžđŸ˜ŠTack för dina tipsđŸ‘đŸ»âœš
Är inne pĂ„ att vi vill ha svarta, men vi fĂ„r se vad det blir.
Är helt okunnig vad gĂ€ller markiser.
FÄr sondera trrrÀngen först.
Kostnader,utseende, utförande,elektriska eller manuella, installation ....
Vi bor ju i tvÄvÄningshus och det Àr högt upp till övervÄningens fönster.
Kanske har de bra erbjudanden pÄ hösten och
trots att min man Àr finsnickare, vore det smidigt att
fÄ markiserna ditsatta av de som gör detta dagligdags.
Ett bra paketpris, dÀr allt ingÄr ska vi försöka söka efter.
Dessutom har vi ett fönster som ska bytas ut först.
Mycket att tÀnka, planera och fundera pÄ med andra ord.
Kramis frĂ„n lilla mig och min familjđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§đŸ’–đŸĄ
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress