Tjenixen😍
 
Det Àr den 10:e november och det kÀnns att hösten sakta hÄller pÄ att övergÄ till vinter. 
Det Ă€r bara 3 veckor kvar tills att fönstren Ă„ter pryds av söta ljusstakar och stjĂ€rnorâœšđŸŒ đŸŒŸđŸ’«â­ïž
I köket blommar doftrankorna och sprider sin ljuvliga doft och snart Ă€r det dags att köpa hyacinter och amaryllis 💕
En ny dag och morgon har börjat och jag vrĂ€ker i mig de goda mackorna Torbjörn gjort đŸ˜ŠđŸ˜‹â€ïž
Benen gÄr av sig sjÀlv och det gör fortfarande ont i leder och senfÀsten. Höger knÀ Àr extra utsatt och kÀnns som svullen.
VÀrken sprider sig i olika kroppsdelar och det Àr vÀl spiroketerna som tuggar för glatta livet!
HuvudvÀrken Àr, lite, lite bÀttre, men magen Àr fullkomligt paj av antibiotikat och jag mÄr illa, men vet ni, efter lite piff sÄ gÄr det ju knappt att se att man lider av Borrelia!
Eller vad sĂ€ger niđŸ€—
 
Ja, ni minns kanske att jag skrev om att jag inte tyckte att jag fÄtt sÄ bra hjÀlp frÄn sjukvÄrden, dÄ jag drabbades av borrelia denna gÄng.
Jag har ju haft det 1 ggr. tidigare. Förra Äret!
Hur som haver.
Det stÀmmer.
Först hÀnde ingenting och sen hÀnde allting.
LÀkaren frÄn infektionsmottagningen ringde, ringde igen och Àven en tredje gÄng.
Först skulle jag öka dosen av KÄvepenin, men sen Àndrade de sig efter att ha diskuterat med nÄgon expert.
Nu Àter jag Doxyferm 2 ggr. per dag i 14 dgr.
Och i december ska jag tydligen fĂ„ komma pĂ„ Ă„terbesökđŸ˜Č
Det lÄter förhoppningsfullt.
Hur som helst hoppas jag Borrelian far Ă„t skogen och begraver sig sjĂ€lv under en bajshög😝
Vilken fruktansvÀrt bedrövlig sjukdom det Àr.
 
För att kunna Àta antibiotika med mera, sÄ Àter jag Tavegyl.
Det funkar ibland.
 
Proviva och hÀlsoyoghurtar med bakteriekulturer av olika slag, kan ocksÄ göra det lite lÀttare att hantera det kaos jag fÄr i stomin.
Det funkar rĂ€tt bra hemma, dock inte lika bra om man Ă€r ute pĂ„ en motorvĂ€g eller i en provhytt 😬
Blir med andra ord lite olika sortets kaos och ni fÄr sjÀlv rÀkna ut och fantisera ihop hur det kaoset kan se ut.
NĂ€r kaoset Ă€r som elĂ€ndigast och nĂ€stan suger musten ur en ( typ nĂ€r man sĂ€ger ”-mĂ„ste allt hĂ€nda pĂ„ en och samma gĂ„ng??Svar:JA!! det mĂ„ste det!!!”)  ja, dĂ„ Ă€r det fint att njuta av en bit kladdkaka och allt Ă€r glömt för en stund, tills nĂ€sta kaosđŸ€Ș😊
 
 
Samtidigt som det kĂ€nns som att nĂ„gon hĂ„ller pĂ„ att tugga i sig mitt knĂ€ och huvudet vĂ€rker, sĂ„ ska jag berĂ€tta om nĂ„got riktigt kulđŸ‘đŸ»
 
 
Vi ska nĂ€mligen göra en egen julbock av granrisđŸ‘đŸ»
Torbjörn har redan byggt sjÀlva bocken och satt ihop den och sen ska vi klÀ den den.
Jag tror vi ska ha lite smÄ ljus i den ocksÄ .
Återkommer med fler bilder, nĂ€r den Ă€r fĂ€rdigđŸ€™đŸ»
 
Javisst och nu sÀger jag kram till er
och glöm inte att det Ă€r Fars-dag imorgon ❀❀❀❀  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress