Hej på er ❤️
 
🐝 September månad rusar fram i väldig fart, och ja, snart går även den mot sitt slut. Plötsligt en dag förändras allt och de första snöflingorna dalar försiktigt ner från himlen.
Men än är vi inte där, som tur är! Än får vi njuta av varma solstrålar och humlor som flyger runt och fjärilar som vecklat ut sina vackra färgglada vingar och som stilla vilar på någon blomma i trädgården 🦋
Denna höst har verkligen varit jättefin och bjudit på så många härliga och soliga dagar 🌸🌸🌸

Dock har vi förvånats av de flertal plötsliga och oväntade hagelskurar som svept förbi!
Då himlen öppnat sig och marken fyllts av stenhårda mini-isbollar☃️
Nu är också tiden kommen för skörd och ett tips är hemmagjord vindruvegelé med mynta och citronmeliss, som smakar himmelskt gott 😋
Och gott är det även med färskpressad äppeljuice 😋
God jul på er🤣
Ja, man tager vad man haver, sa Torbjörn när han grabbade den första bästa flaskan han såg på hyllan😂
Glöm inte heller att samla blomfrön, som ju blir till nya blommor nästa år💐
Och innan det blir för kallt ska lökarna också ner i jorden
🌷🌷🌷
Dahlior ska däremot tas in och förvaras torrt.
Klipp av blomstängerna och stoppa knölen i en brun kompostpåse och förvara där det är torrt, mörkt och svalt. 
Passa också på att förgylla hemmet med vackra små blommor!
Livet ja, det tuffar på och Caroline har påbörjat eller fortsatt sina masterstudier🎓Trots svår huvudvärk med mera, så kämpar hon på 💪🏻✨
 
Själv har jag haft krångel med stomin och nu har jag även lyckats bli riktigt förkyld.
Låg faktiskt rejält däckad ett tag🤒
Hoppas verkligen inte att jag smittade er, underbara Åsa och Pernilla, med mina kramar  ❤️❤️❤️
Det var både rörande och jättekul att träffa er ❤️
Så fantastiska människor!
Tack för vår fina pratstund och jag blev verkligen, verkligen rörd ❤️❤️❤️ Så kul att ni kommer fram, ni som läser bloggen. Jag blir lika överraskad, glad och rörd varje gång ❤️❤️❤️
Och glad i hågen som man säger, tror jag🙄så tog lilla jag och överraskade min älskade make och dotter med varsitt litet paket, som doftade jättegott 💖

Fire fick också en present för ett tag sedan. Nämligen den här söta täckjackan 🐕🐾 Och vet ni vad , jo han älskar den👏🏻👏🏻👏🏻
När det blir kallt ska han få ha den på sig.
 
Ja, ni, jag skulle vilja avsluta detta inlägg med några små ord och tankar.
 
Livet är inte så lätt som det många gånger kan te sig.
 
Under flera veckor har jag oroligt följt, stöttat, gråtit och bett, för en kamp där liv och död, hänger på en skör tråd, som fortfarande pågår.
För en ung människa, som från att ha varit helt frisk nu kämpar för sitt liv.
Det går inte med ord att beskriva och jag vill inte det heller, då det är en nära anhörig, hur svår situation den lilla familjen befinner sig i 😢😢😢
 
 
Jag skulle vilja be er, ni som ber, knäpp gärna era händer och sänd änglar att vaka även över denna underbara människa och hennes lilla familj, make och 2 barn🙏🏻❤️
 
Varm kram från mig och min familj
 
 
 
Jessica Högberg

Viket fint inlägg, jag knäpper mina händer <3

Svar: Varmt tack 🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻
Paula Taxén

Åsa

Hej fina du!
Du smittade inte mig och hade du gjort det hade det varit värt varenda bacill😉så otroligt kul att det var just du som var där just då😃 Du är en fantastiskt stark kvinna och jag har ju följt dig och din fina familj (som också är starka) så länge nu och det var härligt att få berätta det🌹Våran pratstund värmer fortfarande mitt hjärta🙏🏻❤️ ”Girls do it better”, den tischan har jag också😃
Änglarna är med oss👼🏻🙏🏻
Varm kram!💟
Åsa

Svar: Hej underbara Åsa❤️❤️❤️Nu rinner tårarna nerför kinderna och Caroline och hunden
undrar vad som hänt❤️
Jag ligger i sängen och är däckad av förkylningen.
Trodde det skulle vara bättre idag, men inte alls.
Jag har rödare kinder än en påskkärring och andas likt
en guppyfisk med munnen öppen.
Hoppas nu du inte får detta i alla fall.
Vad fint du skriver ❤️❤️❤️
Så otroligt snäll du är😍

Tack och åter tack 🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻
Varm varm kram från hela vår familj 👨‍👩‍👧❤️
Paula Taxén

Åsa

Stora krya på dig kramar från mig till dig❤️💖❤️

Svar: Tusen tack snälla fina du💞❤️💞❤️💞En stor hjärtlig kram från lilla mig till dig😍
Paula Taxén

Susanne😻

Hej fina Paula 🌹
Njuter av din vackra bilder från er trädgård.
Kan nästan känna doften när jag ser dem.
Älskar september, även om jag vet att vinter och kyla och mörker är på väg.

Ja livet är en skör tråd, det gäller att njuta varje dag.
Jag hjälpte en äldre dam av med rullatorn på bussen i fredags, hon blev så glad och tacksam, det är inte självklart för alla att hjälpa, många bara går och låtsas inte se.

En skön vecka önskar jag dig och familjen
Kram från Susanne 😻

Svar: Hejsan👋🏻🦋💞Tack snälla du!
Vad snällt av dig att välja att ge en hjälpande hand💞
Det du skriver är verkligen så sorgligt.
Tänker vidare.
Att se men att välja att ändå inte se, det är verkligen så sorgligt.

Tänk, så underbart det känns i hjärtat att erbjuda en hjälpande hand❤️
Man mår bra av det.
Alla mår bra av det❤️❤️❤️
Så fint att du väljer att göra det😍

Detsamma önskar jag dig
och sänder en stor kram till dig med stort och vackert hjärta ❤️
Kramis från mig och familjen👨‍👩‍👧💞
Paula Taxén

MH

Ljus och värme och knäppta händer för dina vänner, tankens kraft brukar hjälpa så känner jag. Det är en skör tråd med livet.
Alltid fina foton som jag så gärna njuter av.
Kram och alla som lider av någonting önskar jag god bättring/MH

Svar: ❤️❤️❤️🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤️❤️❤️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress