Hejsan!
 
Ja, nu har de efterlängtade markiserna satts upp och det blev jätteJÄTTE fint.
Vilka proffs och vilka otroligt trevliga markissättare som jobbar för Nibo i Uppsala.
Vi är så nöjda och glada över att vi valde just detta företag ✨👌🏻✨👌🏻✨👌🏻✨
Glada var vi också när vi hade grillkväll med pappa och hans fru och det blev en sådan där superlyckad kväll och natt, som man kommer att minnas länge,länge 💖💖💖
 
Sommaren går trots dagar med plötsliga värmeböljor, sakta men säkert mot sitt slut. Snart är det dags för koifiskarna att flytta inomhus till den fina jordkällaren där de har en 1500 liter stor pool som Torbjörn byggt 🐳💦
Vet ni förresten att de börjat bli såpass tama att de nästan vågar äta från handen. Caroline förde ner handen till dem med lite mat på och de nuddade faktiskt fingrarna, så snart dröjer det nog inte länge till innan de vågar äta från handen också.
Djur är fantastiska och den här lilla krabaten fann jag kämpandes för sitt liv i en av våra zinkbaljor och den överlevde tack vare att jag förde ner handen i vattnet så att den lyckades klättra upp.
Försiktigt och lite oroligt tog den sig fram med sina spretiga och rangliga ben och när den torkat upp lite grann, vände den sig mot mig såsom att den tittade på mig och tackade mig. Jag lät den klättra vidare till en blomma och där fick den vila ut.    
Livet fick fortsätta och den lilla gräshoppans liv är självklart lika värdefull som alla andras.
 
Livet, ja, livet.
Tack kära Gud för att livet får fortsätta🙏🏻

Idag ringde nämligen onkologen och berättade att Carolines magnetröntgen fortfarande ser bra ut. Åååååh, man vill ju både gråta och skrika ut sin lycka.
Vetskapen om att livet återigen får fyllas med LIV känns helt underbart.
 
Tack ALLA ni som sänder så mycket stöd och kärlek
❤️♥️❤️♥️❤️♥️
 
Nu börjar 4 nya månader av LIV, innan nästa magnetröntgen ska göras och de 4 månaderna ska vi verkligen fylla med allt möjligt roligt.
 
För tänk vilken lycka att få göra ” Liv i Livet ”    
 
Vi är så himla glada och tacksamma, så det finns inga ord att ens förklara det.
För hur förklarar man lyckan över att få leva 4 månader i taget?
Kanske går det inte ens att förklara, men jag önskar så att vi ändå lyckas förmedla känslan av tacksamhet och glädjen över livet🙏🏻
Livet som ju absolut inte är en självklarhet och lika plötsligt som den finns, kan den förändras. 
 
Stor varm kram från mig och min lilla familj♥️

 
Anonym

Å så glad jag blir! Det är verkligen fantastiskt det du gör. Sprider sådan glädje och livslust! Önskar er allt gott!

Svar: 🙏🏻♥️T♥️A♥️C♥️K♥️🙏🏻 snälla du♥️Önskar dig med allt gott och en varm kram. //Från hela vår fam.👨‍👩‍👧
Paula Taxén

Sanna

Hej fina!
Vilka fantastiska nyheter Paula❤️👊🙏!
Så glad för Caroline och hela lilla familjen❤️Varma kramar

Svar: Ja, de finaste nyheterna på denna jord🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Tack snälla du för att du delar vår glädje 💖🌸💖🌸💖🌸Stor kram från vår lilla familj👨‍👩‍👧♥️
Paula Taxén

marita välimaa

Vi är så glada över att få veta detta att det är bra ett tag framåt igen för Caroline <3 <3 <3

Svar: Tusen 💖T💖A💖C💖K💖Det går inte att beskriva den känsla vi känner mer än att vi känner en enorm tacksamhet🙏🏻 Såsom förstås varje människa skulle känna, om man skulle vara eller bli drabbad utav något svårt ♥️♥️♥️ Varje dag och ja, varje stund, under tiden vi öppnar och stänger ögonen drabbas någon ny människa av en svår motgång.Kan vi i vår familj lyckas förmedla den livsglädje vi känner och hur vi försöker fortsätta göra ”Liv i Livet” trots det svåra som drabbat vår dotter med mera, ja, då kan vi kanske inge hopp till någon annan. Livet är här och nu och så länge vi får andas, så lever vi.Beskedet från onkologen var så oerhört glädjande. Det är ett svar som många många andra också inväntar just i denna stund.Jag önskar så att många med oss får lika glädjande besked och de som inte får det att de inte ger upp kampen💪🏻Tack snälla Marita för omtanken och den delade glädjen♥️ Omtanken och all den kärlek ni och alla andra sänder och ger betyder mycket för oss♥️♥️♥️Stor kram från oss♥️ 👨‍👩‍👧🐕🐾♥️
Paula Taxén

MH

Det var glädjande att höra om er fina dotter, man blir ju så glad och tacksam för livet.
Skulle skrivit innan men det går bara inte och komma in och göra det nåt är fel ibland hos dig.
Carolines glasögon är så fina har själv något liknande och trivs så bra med dom många säger det är som ett smycke i ansiktet, känns trevligt.
Alltid lika fina foton det är så kul och kika in i din värld.
Kram till er/MH

Svar: 👼🏻♥️T♥️A♥️C♥️K♥️👼🏻
Paula Taxén

Anonym

Vilken otrolig förebild Caroline är, hade jag hälften av den styrkan skulle jag vara glad.
/Martin

Svar: Tack för dina fina ord om vår dotter
🌸💗🌸💗🌸💗
Paula Taxén

ulla

Jag gläds så med er . Vet av egen erfarenhet hur svår väntan på resultatet är. Min bror fick ett positivt besked på sin magnetröntgen dagen innan Caroline fick sitt. Man blir så glad och lättad och tacksam . En enorm börda lättar från axlarna och vi alla kan leva vidare en stund till i förtröstan. Ha det gott / Ulla

Svar: 🙏🏻👼🏻🌸💗💗💗🌸👼🏻🙏🏻Så glad för både er och vår skull.
Tusen glädje och styrkekramar till er alla ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Paula Taxén

MH

Undrar så om min kommentar kom bort. Jag skrev att det är så glädjande för fina Caroline och hoppas det håller sig borta så ni får pusta ut. Den stressen är inget vidare att gå och vänta och vänta.
Jättsnygga glasögon har själv något liknande, allt klär en skönhet som er vackra dotter.
Kram/MH

Svar: Tack snälla rara du🙏🏻👼🏻💗💗💗💗🙏🏻👼🏻
Kram från hela vår familj♥️♥️♥️
Paula Taxén

ulla

Härliga nyheter <3. Tiden känns aldrig så lång som när man väntar på det svaret. Och när det äntligen kommer ,och är positivt, så är det en känsla som inte kan beskriva som infinner sig. Min bror har ju också opererat bort en hjärntumör och han fick ett positivt svar på sin röntgen dagen innan Caroline . Han opererades november 2017. Allt gott till er . / Ulla

Svar: Så sant som du skriver ♥️♥️♥️Önskar så att svaren förblir goda🙏🏻Varje dag är en gåva.En möjlighet att fylla med Liv. Så länge vi andas, så länge finns också Livet🙏🏻♥️🙏🏻Styrkan och viljan att få fortsätta leva bevisas av så många hjältar✨💪🏻✨Unga som gamla, män som kvinnor drabbas, varje dag av olika sjukdomar, olyckor och åkommor.Jag tänker ofta på det faktum att pengar ofta lättvindigt kan läggas på saker som knappast hjälper till att utrota sjukdomar och åkommor.Tänk om alla världens länder en dag bestämde sig för att verkligen satsa alla resurser på att rädda Liv, istället för tvärtom.Jag är helt säker på att redan finns mycket mer avancerade och bättre medel mot ett flertal sjukdomar, kanske tillochmed bot för cancer, men pengar läggs på annat, så att sjukhusen inte har råd att köpa in de dyra preparaten. Det blir istället ett lotteri om vem som överlever. Vilken läkare man träffar och vilken vård man får.Jag önskar att alla världens ledare en dag vaknar och inser vikten av de beslut man tar.Det man gjort är en sak, det man väljer att göra, en annan.Det vackraste och dyrbaraste som finns är Livet, för till skillnad mot diamanter eller skyskrapor, så går Livet inte att köpa.Stor kram från mig och min familj♥️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress