Hej pÄ er!
Hoppas ni alla haft en jĂ€ttefin jul och julafton. VĂ„r söta Caroline lyste i alla fall upp lika vackert som den vackaste Ă€ngel och vad passade vĂ€l inte bĂ€ttre dĂ„, Ă€n att ge henne just en Ă€ngel âœšâ™„ïžâœšđŸ‘ŒđŸ»âœšâ™„ïžâœš
Julmaten dukades upp och avnjöts ocksĂ„ till stor förtjusning. Och Ă€ntligen fick de vackra servetthĂ„llarna titta fram ur sina lĂ„dor đŸ‘ŒđŸ»âœšDet blev som jag önskade till slut🙏🙏🙏 Vad hĂ€rligt!
Mycket mat blev det Ă€ven i Ă„r, trots att vi hade tĂ€nkt tvĂ€rtom. Ser ni förresten sĂ„ söt lilla Fire Ă€r i sin nya drĂ€kt. Han som Ă€r sĂ„ snĂ€ll ser lite kaxigare ut nu. Eller hur😀 Kanske kan han nu till och med skrĂ€mma  bort det dĂ€r lodjuret som smyger omkring hĂ€r i skogen.
 
Mat, ja, jag tycker bland annat om sill och en sill som var ny för i Är och för oss, var den frÄn GrÀsö
Den var riktigt god faktiskt đŸ‘đŸ» En annan sill som Ă€r vĂ€ldigt god Ă€r Varbergs drömsill.
Jag gillar Ă€ven kallrökt lax som man fyller med skagenröra och vilka man gör till söta rosetter och sĂ„ Jansons frestelse förstĂ„s. I Ă„r gjorde Torbjörn den pĂ„ Mannerströms vis och jodĂ„, det blev mycket gott 😋
Vi fĂ„r vara tacksamma över att vi har mat och att vi fĂ„r Ă€ta. SĂ„ ser det ju inte ut överallt i vĂ€rlden och jag tĂ€nker ofta pĂ„ alla dem som har det svĂ„rt pĂ„ mĂ„nga olika vis ♄♄♄
Det glĂ€djer mig att sĂ„ mĂ„nga frivilliga öppnat sina hjĂ€rtan och bjuder de som tex. Ă€r hemlösa pĂ„ julmat och mysig julstĂ€mning ♄♄♄
Julen Ă€r för mig, liksom övrig tid pĂ„ Ă„ret, förknippad med kĂ€rlek â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïž
 
Julmat i all Àra men jag har ju (enkelt förklarat) bland annat trassel med stomin och dÀrför försöker jag Àta försiktigt. Jag har trots att det kanske inte syns pÄ foton, Àven mycket ont. Det har Caroline med och det syns inte heller. Foton sÀger som jag brukar sÀga, kanske inte sÄ mycket.
Hur som helst sĂ„ varvar jag dĂ€rför jullikören och julsnapsen med lite medikamenter för magen och vips sĂ„ blev det ju jul för mig medđŸ‘đŸ»đŸ’ȘđŸ»đŸ‘ŠđŸ»đŸ‘đŸ»
Det har i alla fall varit en underbart lugn och fridfull jul dĂ€r vi bara njutit av allt det vackra och att fĂ„ vara tillsammansđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§Â 
Fire var först i kön att fÄ julklappar och glÀdjen blev stor nÀr han fick nÄgot att tugga pÄ och dÀrefter snaska i sig.
 
Ni kanske ser att vi har en liten mini-gris och Fire Ă€r precis lika stor som den. Efter den hĂ€r julen kanske vi ser ut som smĂ„ minigrisar allihop đŸ˜‚đŸœđŸ˜‚đŸ·đŸ˜‚đŸœđŸ˜‚
Jul, jul strÄlande jul, ja tÀnk sÄ fint det Àr att fÄ njuta av alla de dÀr underbart vackra julsÄngerna och det har varit en fröjd att fÄ lyssna till alla dem pÄ bland annat TV.

Årets julvĂ€rd Marianne Mörk var ocksĂ„ helt fantastisk tycker jag. Vilken otroligt fin mĂ€nniska med stort hjĂ€rta.
â­ïžđŸ’Hon spred den dĂ€r genuint mysiga julstĂ€mningen som gick rakt in i hjĂ€rtatđŸ’â­ïž
 
Att fĂ„ lyssna till henne, se Kalla Ankas jul, att fĂ„ öppna julklappar och att fira jul tillsammans, det glĂ€djer mig och min familj sĂ„ oerhört mycket đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»
Att fÄ göra det och vara tillsammans.
TILLSAMMANS, tÀnk vilket underbart ord!
Idag Àr det dÄ Annandag Jul och den söta vita amaryllisen har Àntligen öppnat sig.
Dagen gĂ„r redan mot kvĂ€ll och om nĂ„gra dagar fĂ„r vi fira in det nya Ă„ret âœšđŸŽ‰đŸ’«2✹0đŸ’«đŸŽ‰âœš2✹0đŸ’«đŸŽ‰âœš
 
Och imorgon Àr det Äter en ny dag och dÄ ska Caroline ta blodprover.
Livet, ja, det tuffar pÄ och Àven livet i vÄr lilla familj.
 
Vi tar en dag i taget och vÀldigt mÄnga ggr. tar vi bara en liten stund i taget. Men Àven varje liten stund Àr en Ànnu oupptÀckt och fantastiskt gÄva. 
Och dÀrför förvaltar vi de hÀr stunderna vÀl och fyller varje liten stund med LIV.
Ingen dag blir dÀrför utan innehÄll,
utan den ser bara lite olika ut ♄♄♄
 
MĂ„nga kĂ€rleksfulla kramar till er allihop frĂ„n oss đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â™„ïž
 
 
Ingela

Önskar er lilla familj allt gott inför 2020 - vĂ„rt nya decennium. đŸ’„đŸ’đŸŒŸ. Ni gör skillnad för mĂ„nga, ska ni veta. Kramar till er allihop
đŸ€—

Svar: 💝🎉 TACK detsamma 🎉💝
Hoppas 2020 fĂ„r bli ett fantastiskt Ă„r för oss ALLA đŸ™đŸ»â™„ïžđŸ™đŸ»Ă…h, vad gulligt skrivetâ˜ș
Tack snĂ€lla rara du ♄♄♄♄
Stor kram frĂ„n mig och min lilla familjâ™„ïžđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â™„ïž
Paula Taxén

Anonym

//FrÄn Pia Skulle det oxÄ stÄ...

Svar: ♄♄♄
Paula Taxén

Anonym

Er dotter skulle kunna jobba som fotomodell. Hon Ă€r otroligt vacker - har sĂ„ fina drag i ansiktet... med tanke pĂ„ att hon lider av smĂ€rta i hög grad ser hon extremt snygg och frĂ€sch ut pĂ„ bilderna. Herregud đŸ‘ŒđŸŒ

Svar: ♄♄♄♄Tack, vad snĂ€llt av dig att skriva sĂ„ fina saker om vĂ„r dotter ♄♄♄♄
JĂ€ttegulligt!
Tack för dina rara ord och tack för att du lĂ€ser min blogg ♄
Ha en jĂ€ttefin fortsatt dag och ett superbra nytt Ă„r đŸŽ‰đŸ’«âœšđŸŽ‰đŸ’«âœšđŸŽ‰đŸ’«
Kramar frĂ„n vĂ„r lilla familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â™„ïž
Paula Taxén

Anonym

En JÄTTE-MEGA-KRAM till hela eran fantastiska lilla familj! Och jag har sagt det förut men sĂ€gen det igen,vilken vacker dotter ni har. PĂ„ bĂ„de in och utsidan.

Svar: Åh, gigantiskt TACK för MEGA kramen ♄♄♄♄Ja, vĂ„r Ă€lskade dotter Ă€r otroligt vacker bĂ„de pĂ„ insidan och utsidan♄♄♄
Tack för att du lĂ€ser min blogg och jag och jag och min familj önskar dig en fortsatt fin dag och ett underbart nytt Ă„r đŸŽ‰đŸ’đŸ’«đŸŽ‰đŸ’đŸ’«
Paula Taxén

MH

Underbara foton som alltid och nu Ă€r julen över den fina och vackra, i alla fall juldagarn Ă€r över. Strax nyĂ„r vart blev detta Ă„ret av. Hoppas ni ska fĂ„ ett fint nytt Ă„r och att alla trista sjukor flyger sin kos. Åh vilken vacker Ă€ngel det passar en fina dotter.
Önslar er ett gott slut och ett Ă€nnu godare Gott Nytt År!
Tack för din alltid intressanta blogg. Stor Kram till er alla /MH Österlen

Svar: ♄✚⭐HjĂ€rtligt Tack⭐✚♄ Stor kram och ett riktigt gott nytt Ă„r önskar vĂ„r lilla
familj dig med â™„ïžđŸŽ‰đŸ„‚đŸ™ŒđŸ»đŸ‘ŒđŸ»â­ïžđŸŽ‰â™„ïž
Paula Taxén

Anonym

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! FrĂ„n en som lĂ€ser din blogg sen starten. Kramar till er alla frĂ„n Anna

Svar: đŸ’«â™„ïžâœšđŸŽ‰Varmt tack đŸ’«đŸŽ‰â™„ïžâœšStor kram och ett gott nytt Ă„r önskas frĂ„n vĂ„r lilla familj till digđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â™„ïž
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress