Hej på er allesammans!
Kylan har svept in över vårt landskap och vi har dukat upp med lite mat till småfåglarna, vilket de uppskattar mycket. Ju generösare man är, desto fler blir de. 
Och när temperaturen faller ja, då kommer även andra djur på besök, för att leta föda. De är så otroligt söta, de där rådjuren, tycker jag.
 
Försiktigt smyger de sig fram och spärrar upp de parabolliknande öronen om de hör något de inte känner igen 👀 Nattens frost har färgat marken vit och de ca 6 minusgraderna vittnar om att hösten nu definitivt övergått till vinter. Det är spännande när det prasslar till lite sådär smått i den kalla gräset. Först ser man ingenting, för de kamouflerar sig bra. Sen ser man plötsligt den vita rumpan sticka fram 🦌
🐾Tipp, tapp, tipp, tapp, tippe, tippe, tipp, tapp🐾 Som små tomtenissar trippar de fram i skogen. Först syntes  bara en, men snart kommer det en kompis. Tillsammans äter de sådant de tycker om och samtidigt håller de vakt.. Minns ni förresten att vi hade 2 st älgar på besök förra året? Jodå, de som mumsade i sig massvis med äpplen direkt från träden! De brydde sig inte det minsta om att vi stod och filmade och tog kort på dem 📸 De ville väl helt enkelt inte gå miste om de goda äpplena.
Vilka gigantiska djur de är! Verkligen jätte STORA.
Då är nog rådjur sötare. Hoppas bara att de inte tuggar i sig alla våra rosor med mera. De gillar ju sådant, har vi märkt. Magnoliaträdet eller snarare dess blad och grenar, har de tuggat i sig varje år 😏
I vår får vi alltså inte glömma att strö ut blodmjöl och kaffesump i rabatterna. Enris är förresten också väldigt bra. Det kan man klippa ner i rabatterna för att avskräcka harar, rådjur och skogsmöss.
Alla skogens djur är givetvis välkomna, att spatsera och kika runt i trädgården, ja, bara de håller sig utomhus och inte tuggar i sig alla blommor och växter som vi har.
 
Javisst och så kanske ni minns att jag berättade om att jag skulle till kirurgen. 
Jodå, jag har varit där, och besöket var fint på det sättet att jag känner stort förtroende och stor tacksamhet att jag får och fick träffa min läkare som är professor och som opererat mig ett flertal ggr. Jag togs också om hand på ett väldigt fint sätt av fantastiskt personal 💞💞💞
Här har man tagit sig an detta med bemötande till 100% ✨👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻✨
 
Jag vill inte gå in så djupt på vad jag fick veta, men efter att läkaren undersökt mig så vill han att jag ska genomgå en magnetröntgen och därefter kommer jag troligen att opereras. Jag har redan fått mäta blodtrycket och fyllt i en hälsodeklaration inför operationen.
 
Min man Torbjörn körde mig till sjukhuset och efteråt åt vi en bit mat, då det var lunchtid. Vi mötte en mycket sympatisk och snäll kvinna och man, där kvinnan visade sig vara syster till vår dotter Carolines tidigare tränare, som hon hade när hon var yngre. 
Det blev mycket intressenta samtalsämnen och vi kunde mötas och tala om, framförallt, livet och hur man gör ”Liv i Livet”, som jag så ofta brukar tala om.
Att under så kort tid få möta en sådan genuin värme och omtanke, är nästan ovanligt ♥️♥️♥️
 
Kanske har människor idag alltför bråttom och tar sig inte tid till att lyssna på riktigt.
 
Det där med vad som känns viktigt är väldigt olika för oss människor.

För mig känns det inte viktigt alls att veta vad någon arbetar med eller ställa de där opersonliga snabba enkla frågorna vilka ger lika snabba och enkla svar.
Jag får ingen behållning av hej, hur mår du, ..följt av en känsla att den som frågade egentligen varken ville eller orkade höra svaret..Det blir därför .. jodå, bra och därefter hej då. 

Men då och då, eller nej, ganska ofta faktiskt, så möter jag också människor som ställer frågor där man känner av den där fina genuina värmen och omtanken, redan innan frågan/frågor ställs.
Så också denna gång.
Vilka underbara människor.
Tack för vår fina pratstund tillsammans🙏🏻♥️🙏🏻
 
På tal om något annat så satt också Stina Wollter bara en liten bit ifrån oss. Kanske bor hon fortfarande i Uppsala och passade på att äta lunch, precis som vi.
På kvällen överraskades jag i alla fall helt plötsligt av mina älsklingar och de hade köpt så mycket fina och goda saker så ja, vad ska man säga. Helt fantastiskt!!! Tack underbara NI med stora bokstäver ♥️♥️♥️♥️♥️♥️😍😍😍😍😍♥️♥️♥️♥️ Ni två och så lilla Fire förstås betyder mest av allt för mig här på jorden och jag är så tacksam att jag har er i mitt liv ❣️❣️❣️💋💋💋💋💋❣️❣️❣️
 
Vi delade den enormt goda smörgåstårtan på 3, vilken åkte in i magen med ett nafs!
Bakelserna var det heller inget problem med, utan de klafsade vi i oss hur lätt som helst. Är det gott så är det och det är ingen idé att spara eller vänta tills nästa dag, för då kan de ha försvunnit😬😂
Sen mådde man som man förtjänade. Som en prinsessa med andra ord. Lite lagom framtung kravlade jag mig i alla fall upp i sängen.
Drog på mig de sköna och mysiga sockorna som jag fått i present och kikade in i den lilla spännande boken jag fått. ✨LYCKA✨ heter den. 
Det finns otroligt många fina, kloka ord, tankar och ordspråk i den och detta är ett av dem. Det är både givande, intressant och fint att läsa och begrunda allt det som står. Det leder både till eftertanke och även till nya sätt att se på saker och ting.
Igår högg vi också tag i alla de goda ostarna, marmeladerna, kexen och allt annat gott och bara njöt av hur otroligt smarrigt det var. Att t.ex. getost kunde vara så gott, det visste jag inte. Mums, mums, mums😋😋😋
Ja, och snart har även denna vecka susat förbi och helgen är snart i anstormande.
Denna vackra soluppgång mötte mig häromdagen.
Visst är det vackert.
Det är så tyst och stillsamt, innan dagen fylls på med olika ljud.
Endast några fåglar hörs kvittra och veden spraka.
 
Solen den går upp och den går ner och nya dagar kommer, vilka sedan passerar.
Tänker mig att livet, lyckan och glädjen kan vara likt en god parfym, som ofta sprider sig och som också kan hänga kvar om man har tur.
Man njuter och man önskar att man får njuta länge.
 
Jag får spreja på rejält nu, för jag önskar så att livet, lyckan och glädjen får fortsätta, gärna i oändlighet ♥️🙏🏻♥️
 
Varm kram från lilla mig ♥️♥️♥️
 
Anonym

Tänker ofta på dej och fina lilla familj. Önskar er all lycka och glädje!

Svar: Tack snälla du🙏🏻All lycka och glädje önskar vi dig med 🍀💞🍀💞🍀
Paula Taxén

Lisa

Underbara bilder på rådjuren. Dom är så söta. Fin bild på soluppgång också. :)

Svar: Tack snälla, men det var lite väl långt bort för att bli skarpa bilder😌Kul ändå att jag lyckades fånga några där man såg vad det var för något👍🏻
De är väldigt söta, det tycker jag med.
Bilden på soluppgången blev lite bättre, men alla bilderna är tagna hemifrån/ inomhus, med ett fönster emellan.
Jag tycker att foton blir som bäst när man fotar utomhus.

Tack för att du läser min blogg💞
Ska kika in på din blogg också😉
Ha en fortsatt fin vecka!
Kramis från lilla mig💞
Paula Taxén

Susanne😻

Tack för fina bilder och vackra ord.
Ta’ hand om dig.

Önskar dig en skön helg

Kram från Susanne 😻

Svar: Tack snälla rara du ♥️♥️♥️Detsamma önskar jag dig och alla i din närhet ♥️♥️♥️ De ska vara stolta och tacksamma som har en så omtänksam människa så nära🙏🏻 Hjärtlig kram från lilla mig och min familj👨‍👩‍👧💝
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress