Hej pĂ„ er đŸ‘‹đŸ»
Javisst! Visste inte ens att det var möjligt, men jodĂ„, det Ă€r det och snabbt gĂ„r det ocksĂ„!! Det enda som behövdes för denna eskapad var att jag lutade mig över vĂ„r nya Cylinda spis och skulle sĂ€tta pĂ„ flĂ€kten. DĂ„ passade flanell- pyjamasen tydligen pĂ„ att nudda spisplattan och plötsligt ser jag hur lĂ„gorna far uppđŸ”„đŸ˜”đŸ˜ł De kommer frĂ„n mig!!! 
Torbjörn stÄr helt chockad bredvid mig och ropar nÄgot som jag inte hinner uppfatta, samtidigt som jag försöker dra in magen och kröka ryggen för att slippa brÀnna magen p.g.a. flammorna. Blixtsnabbt sliter jag av mig pyjamasen sÄ att knapparna rycks sönder och sÄ bökar jag ihop pyjamasen till en boll och springer ut till hallen och skickar ut plagget ut genom dörren!
Det gĂ€ller att vara snabbtĂ€nktâœšđŸ‘đŸ»âœš
Men tÀnk, sÄ otÀckt det var, för tÀnk om lÄgorna hade  fÄtt fÀste i tex. mitt hÄr.  Vill dÀrför verkligen passa pÄ att varna för detta, för jag hade ingen aning om att spisar kan antÀnda klÀder sÄhÀr lÀtt. Var dÀrför mycket försiktiga och upplys gÀrna Àven andra och era barn ocksÄ, om hur farligt det kan vara, sÀrskilt om man lutar sig över en het spisplatta. 
Ja, fy bubblan, det var lÀskigt, men som tur var, sÄ gick det bra.
Jaha och vad har mer hÀnt? Jo, ser ni vilken stor frukt vÄr doftranka överraskat oss med. Det Àr ju stort som ett pÀron. Vi har 4 doftrankor, 2 i vardera fönster i köket, men bara 1 har denna stora frukt. Den Àr inte Àtbar, men sÀkert fylld av frön. SÄ vi fÄr se om den torkar med tiden för dÄ kanske man kan försöka öppna den och ta ut fröna. TÀnker mig att man sÀkert kan sÀtta fröna att gro, men det Àr nog en lÄngrandig process, dÄ doftrankan i sig Àr lite ved-aktig och kraftig i sina stjÀlkar. Det tar nog en evighet för fröet att förvandlas till blomma. Ja, vi fÄr vÀl se hur det blir med det.
VĂ€dret dĂ€rute har i alla fall blivit kallare och frosten tĂ€cker nu bĂ„de grĂ€smattan och alla vĂ€xter ❄❄❄ Jag tycker att det Ă€r sĂ„ vackert att se de dĂ€r smĂ„ iskristallerna pĂ„ alla blommorna och bladen.
Och trots att det Ă€r nĂ„gra minusgrader pĂ„ nĂ€tterna, sĂ„ syns fortfarande en och annan ros tappert kĂ€mpa för att hinna slĂ„ ut en sista gĂ„ng, innan den lĂ„nga vintervilan đŸŒčđŸŒčđŸŒč
Fire han vilar ocksĂ„ đŸ’€đŸ’€đŸ’€ Han Ă€lskar att kura ihop sig hos oss och nu nĂ€r fĂ€stingsĂ€songen Ă€r över, sĂ„ behöver man inte oroa sig lika mycket över dem. 
Det ser sÄ otroligt gulligt ut nÀr Fire börjar bli trött för dÄ Äker den lilla tungan ut och efter ett litet tag sÄ snarkar han. 
Det tar inte lĂ„ng stund innan ett mindre och större sĂ„gverk drar igĂ„ng 😂
 
Ha en fortsatt fin vecka!
 
Kramis frĂ„n mig och min familjâŁïž
 
MH

Oj fy vad otÀckt elden som kan spridas sÄ snabbt tur du var snabb och flink.
Va mysig den frukten ser ut jag har ocksÄ en sÄdan blomma utan frukt dock.
LÀtt frost har vi ocksÄ haft nÄn morron men i dag pÄ sjÀlvaste Allhelgona Àr det regn och rusk men dÄ tÀnder vi ljus och myser till det hela.
Hoppas Caroline Àr piggare och du ocksÄ med allt som drabbar er.
Önskar er en fin helg och var rĂ€dda om er. Kram/MH

Svar: Ja, det var verkligen lĂ€skigt, men tur att man kunde tĂ€nka till och handla sĂ„ snabbt!Det var nog en ren reflex! Men lite chockartat och nĂ„got jag aldrig kunnat ana.Visst Ă€r det coolt med den dĂ€r frukten pĂ„ doftrankan. Vi har haft vĂ„ra doftrankor lĂ€nge sĂ„ det Ă€r kanske dĂ€rför en av de (har 4st) bjuder oss pĂ„ denna överraskning. HĂ€r Ă€r det ocksĂ„ kyligt men ljusen lyser upp i mörkret och det Ă€r sĂ„ vackert.Tack snĂ€lla rara du och jag önskar dig en jĂ€tte JÄTTE fin Allhelgona helg! Varm kram frĂ„n oss 💗💗💗
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress