Hej på er ♥️
Älskade Caroline och jag hade en mor och dotter dag på Westfield Mall of Scandinavia.
Och förutom att vi hittade lite kläder till bra priser så åt vi en supergod buffé på O’Learys. Ja, det var nog den godaste buffén vi ätit faktiskt😋👌🏻✨ Fantastiskt!
Och innan vi åkte hem, hann vi få i oss en fika till 😄
Sommarblommorna har nu nästan gjort sitt och bytts ut mot höstblommor. Söta blomarrangemang i olika byttor ger därför en förlängd höstkänsla. Vädret var fint idag och därför passade Caroline på att formklippa videträdet🌳
Fire höll ett vakande öga på det hela, sittandes i en rostig skottkärra.
 
Den underbara Rhapsody in blue rosen blommar dock fortfarande, liksom den vackra Karen Blixen rosen.
På tal om det, så fann jag en liten vit samling rosenblad liggandes på marken. Jag lyfte upp de och la de i min hand. Trots att det bara var blad kvar, så var rosen otroligt vacker och fortfarande formad som den vackra ros den en gång varit. Det var höstens sista blomning för den rosen. 
 
När jag stod där och höll alla de där vackra bladen i min hand, kom jag att tänka på någon som jag vet har kämpat en längre tid 😢
En älskad mamma, precis som min egen mamma ♥️♥️♥️♥️
 
Vad jag inte visste då, var att denna dag skulle komma att bli hennes sista.
Lite senare fick jag veta att hon gått bort någon gång vid den tiden, då jag höll den där vita rosen i min hand 🥀
 
Mina tankar och min familjs tankar går till er ♥️🙏🏼♥️
Vi finns här alla dygnets timmar,
om ni vill och när ni orkar prata ♥️♥️♥️♥️♥️
Miljoner styrkekramar till er från oss 👨‍👩‍👧
 
Livet är märkligt.
Eller hur.
Sorg och glädje går liksom bredvid varandra.
Och sorgen, ja de som måste gå igenom den, de vet hur svårt det är.
Det kan nästan göra ont i hjärtat och man kan känna alla möjliga känslor på en och samma gång. Tomhet, ensamhet, hopplöshet, ilska, frustration, meningslöshet, trötthet m.m.
Frågor som varför kan oavbrutet klinga i huvudet.
Det kan falla tårar, mer tårar och massor av tårar, tills att tårarna plötsligt tar slut.
Tankar och funderingar som gör det svårt att somna 
eller grubblerier som väcker en mitt i natten.
 
Någon har sagt att om man skrattar på morgonen, så får man gråta på kvällen.
Det ligger någonting i det där,
 
Ibland kommer olyckorna en efter en.
Så tätt att man inte hinner med att få glädjas däremellan.
 
Idag gläds vi ändå åt de fantastiska tävlingarna i VM.
Tänker bland annat på den otroliga stavtävlingen och alla duktiga deltagare
✨👌🏻👌🏻✨
 
För trots att livet många gånger kan ge oss svåra prövningar, många tårar och mycket kämpande, så finns det också väldigt mycket att glädjas åt.
 
Visst, det är ju självklart tufft att göra ”Liv i Livet”, när livet stannar upp, tar en paus och glädjen plötsligt övertas av sorgen.
 
Men, låt det få vara så.
Låt tårarna få falla.
Låt sorgen få ta tid. 
Det är en naturlig del av livet.
Grubbla inte så mycket över just det, då det kanske är tillräckligt kämpigt att bara klara av dagen.
 
Plötsligt en dag, när du minst anar det, så finns det åter något att glädjas över 🙏🏻
 
Varm kram från lilla mig och min familj ♥️♥️♥️♥️
 
 
 
 
Lena

Så vackra bilder på Er fina, vackra trädgård.
Å, vad jag skulle vilja ha en kalender med Era fin blommor. Månad för månad.
Kram o all kärlek till Er,
/ Lena från Växjö

Svar: ♥️♥️♥️❤️❤️❤️♥️♥️♥️
Tack snälla rara du😍
Stor varm kram till gulliga dig🌹
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress