Hej kĂ€ra blogglĂ€sare ♄

Livet Àr inte alltid sÄ lÀtt och vi har verkligen haft och har det fortfarande tufft.

Sommaren har gÄtt och vi Àr redan i oktober mÄnad.
Regnet faller och graderna likasÄ.
Det kÀnns som att vi vandrat mellan olika sjukhusavdelningar, undersökningar och operationer under sÄ lÄng tid.
Min bror som annars bor i Finland följde med nÀr min far  skrevs in för en av operationerna.
 

Min far insjuknade nĂ€mligen i cancer i februari, opererades och sedan trodde vi att det blev bra, men sĂ„ blev det tyvĂ€rr inte 😱
Och nÀr sommaren kom blev plötsligt hans fru svÄrt sjuk.
Vi har dÀrför gÄtt frÄn brytpunktsamtal och dÄliga svar, till undersökningar och besked som skulle kunna ge livet en chans att fortsÀtta.

Medan pappa kĂ€mpar vidare för att fĂ„ överleva, förlorade hans fru, trots en enorm kamp för livet, den kampen 😱

Min pappas fru Marita somnade in den 21/10-2020

đŸ™đŸ»â™„ïžâ™„ïžâ™„ïžđŸ™đŸ»

 

 

DĂ€remellan kom min fars cancer tillbaka😱

Det blev en svÄr op. och en allvarlig infektion pÄ det som min far behandlas för Ànnu. Hans pacemaker gick ocksÄ sönder och den gick inte att op. bort, utan fÄr vara kvar tills vidare och han har nu 2st. En pÄ vardera sida.

Trots att min far Àr liten och förlorat 8 kg pÄ kort tid, sÄ Àr hans hjÀrtsviktsvÀrden med mera ocksÄ dÄliga och minnet sviktar av all pÄfrestning pappa fÄtt genomgÄ pÄ kort tid.

Livet, ja, det finns ju sÄ lÀnge vi fÄr andas och tycks ÀndÄ  fortsÀtta hur svÄrt och kÀmpigt man Àn har/haft det.

Det gÄr inte ens att förklara hur jobbigt det varit och Àr.

Det lilla ÀppeltrÀdet som pappa och Marita satte för ca 5 Är sedan hemma hos sig, gav ovanligt mycket Àpplen i Är.

TÄrarna rann nÀr jag sÄg min pappa plocka ner dem.

Ensam dĂ€rute i regnet. För det Ă€r ofta sĂ„, att en blir kvar, ensam, nĂ€r ens livskamrat gĂ„r bort 😱 TĂ€nk sĂ„ litet man vet om vad som vĂ€ntar. Pappa och Marita hade liksom alla andra ocksĂ„ mycket planer, men ingen av de kunde ana att detta Ă„r skulle sluta sĂ„hĂ€r 😱

 

 
 
 

♄ För nĂ€r flyttfĂ„glarna började sin flytt mot ett annat land, fick Ă€ven fina och kĂ€ra Marita en inbjudan att följa med. Men livet slutar inte nĂ€r vi dör, utan byts ut mot nĂ„got Ă€nnu vackrare och finare ♄

Nu nĂ€rmast invĂ€ntar vi att pappa ska pĂ„börja immunterapi, men innan det ska vi gĂ„ pĂ„ begravning ♄

Mitt i allting kom i alla fall ett oerhört bra besked och det var att att vĂ„r Ă€lskade dotter Carolines magnetröntgen pĂ„ hjĂ€rnan sĂ„g oförĂ€ndrat ut â™„ïžđŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»â™„ïž Det var fint att fĂ„ dela den fina nyheten med bland annat min bror.


Snart nĂ€rmar sig ocksĂ„ Torbjörn och min dag, som vi brukar fira. Det har hunnit bli 28 Ă„r sedan vi trĂ€ffades och jag Ă€r vĂ€ldigt lycklig och tacksam över att just vi 2 fann varandra đŸ„°â™„ïžđŸ„°â™„ïžđŸ„°â™„ïž

Stor och varm kram frĂ„n hela vĂ„r familj ♄♄♄

SusanneđŸ˜»

đŸ™â€ïž

Sofia

SÄ himla trÄkigt att lÀsa det som drabbat er Paula och det hÀr Äret har pÄ alla sÀtt och vis varit ett riktigt dÄligt Är överlag.
Man undrar ibland om det nÄnsin ska bli bÀttre men jag glÀds med er att finaste Caroline i alla fall fÄr ha hÀlsan, det Àr en tröst mitt i allt. Jag hoppas att det gÄr bra för din far och att han repar sig, det Àr inte lÀtt nÀr ens förÀldrar blir gamla.

Jag förlorade bÄde min svÀrmor och min mormor inom loppet av tre veckor i samband med covid utbrottet sÄ livet Àr verkligen en blandning av bÄde ilska, tÄrar, ofattbar sorg och en smula glÀdje.

Jag önskar er allt gott <3

E

Massor med styrkekramar <3 <3 <3

MH

Åh KĂ€ra vĂ€nner var det Marita som var sĂ„ sjuk, livet Ă€r skört som en tunn ,tunn ,trĂ„d.
OcksÄ din far sÄ synd om honom att mista sin livskamrta och sjÀlv kÀmpa sÄ det Àr sorgesamt. Mitt i allt dettaÀr det glÀdjande med er fina dotter, hÀlsa sÄ gott.
Ha en fin dag nÀr ni firara er dag, det gÀller att leva och njuta den tid vi vandrar.
Var rÀddda om er.
En vĂ€n frĂ„n Österlen/MH

Anna B

Min pappa Àr ocksÄ född -48, sÄ det griper extra mycket tag i en att se att Marita ocksÄ var född -48. Jag beklagar förlusten av henne. Hoppas pÄ bÀttring för din pappa! GlÀdjande att Caroline fick positivt besked! Styrkekramar till Er!

Svar: đŸ™đŸ»â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïžđŸ™đŸ»â™„ïž
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress