Hej pĂ„ er 💖💖💖
 
Tiden rinner ivĂ€g och dagarna gĂ„r snabbare Ă€n nĂ„gonsin. Sol och regn avlöser ocksĂ„ varandra, men vilket i Ă„r tycks ha varit i perfekt samklang med naturen, i alla fall hĂ€romkring dĂ€r vi bor.  Mellan hĂ€gg och syren sĂ€gs det vara som vackrast och ja, jag kan bara hĂ„lla med 💞💞💞
Tulpanerna har blommat klart och de har dÀrmed fÄtt glÀnsa fÀrdigt för i Är, men alla andra blommor Àr snabba pÄ att vilja ta deras plats.
Det Àr helt otroligt hur allt bara vaknar till liv och skÀnker en sÄdan enorm glÀdje för ögat.
Och inte bara det, utan det doftar ljuvligt ocksÄ.
Det Ă€r en enorm fĂ€rgkavalkad 🌈 Se bara pĂ„ dessa underbara aklejor!
 
Morsdag har det ocksĂ„ varit och Ă€lskade Caroline överraskar alltid med nĂ„got fint, roligt, gott och spĂ€nnande ♄♄♄ Älskar dig vĂ„r vackra dotter ♄♄♄♄
Och nĂ€r Torbjörn fyllde 55 Ă„r sĂ„ fick vi Ă€ntligen trĂ€ffa svĂ€rmor och hennes man 💖💖💖 Även pappa var med. Vilken hĂ€rlig dag 🌾🌾🌾
Pappa, ja, han har fĂ„tt sin 8:Ă© immunterapibeh. och det gĂ„r bra för honom đŸ™đŸ» Och lilla mamma har fĂ„tt nya blommor dĂ€r vid sin grav đŸŒșđŸŒșđŸŒș TĂ€nk, min mor hade fyllt 75 Ă„r i Ă„r om hon levat. Nu blev hon bara 56 Ă„r 😱
Pappa berĂ€ttade förresten att han aldrig lyckats se nĂ€r fĂ„gelungarna flyger ut ur sina bon. I Ă„r flög de ut 1 efter 1 och en av de höll pĂ„ att landa pĂ„ pappas keps 😅 HĂ€r har jag lyckats ta foton pĂ„ nĂ€r förĂ€ldrarna Ă€r i fĂ€rd med att mata sina ungar. Vilket arbete! FörĂ€ldrarna turas nĂ€mligen om att mata ungarna och hĂ„ller pĂ„ frĂ„n tidig morgon till sen kvĂ€ll
Â đŸ‘đŸ»đŸ‘ŒđŸ»âœš
Jaha, och vad har hĂ€nt mer.. jo, jag och Torbjörn var pĂ„ en liten "mini-dejt", ja, trots att vi varit gifta i över 27 Ă„r och tillsammans i snart 30 Ă„r ♄ Men, ni vet en sĂ„n dĂ€r dag dĂ„ man bara kan Ă€gna tiden Ă„t sig sjĂ€lva ♄
Det Ă€r mysigt att Ă„ka ivĂ€g och bara vara tillsammans ♄♄♄ Att inte ha nĂ„gra planerade mĂ„sten, utan bara njuta av livet đŸ„°đŸ„°đŸ„°
 
Just, dessa ord "njuta av livet" och göra "liv i livet" Àr sÄ viktiga. HÀr syns förresten Caroline plantera om tomaterna.
Allt vĂ€xer och frodas som aldrig förr och jag hoppas det fortsĂ€tter sĂ„ đŸŒ±
🐝 Humlorna har att göra och det Ă€r fint att se och höra dem surra 🐝
Liksom det Ă€r att se fjĂ€rilar flyga omkring 🩋🩋🩋
Det Àr sÄ otroligt vackert och fint överallt. Grönt och friskt. GrÀset vÀxer ocksÄ enormt fort och fÄr dÀrmed klippas ofta.
 Vilken underbar juni det varit, Ätminstone vÀdermÀssigt.
Naturen har verkligen Àlskat denna kombo av sol och regn.
Carolines egengjorda insektshotell har ocksĂ„ hittat sin första hyresgĂ€st đŸ€™đŸ»
 Livet, ja, det Àlskade livet fÄngat i bilder. 
Och vÄra bilder av livet Àr och ser ju sjÀlvklart olika ut.
MÄnga gÄnger kan det vara sÄ enkelt att vi omger oss av det som vi Àr intresserade av och bilderna skapas dÀrigenom.
Bilder kan bli till bevis eller dokument av det liv man skapar/skapat. Det man gjort helt enkelt.
Och sen finns bilderna dĂ€r som ett litet minne som vi kan se tillbaka till 💞💞💞
Det Àr lÀtt att glömma bort saker vi gjort och upplevt, men vilka dÄ enkelt kan Äterskapas, nÀr vi numera ganska lÀtt kan ÄterfÄ minnen i form av bilder.
DĂ€rför Ă€lskar jag foton 💗
 Mat Àlskar jag ocksÄ. Det Àr gott, men allt Àr knappast nyttigt.
DÀrför gÀller det att försöka dra i handbromsen i tid och Àta nyttigare mellan det dÀr "onyttigheterna" Smoothies, gjorda pÄ bÄde grönsaker och frukter Àr jÀttegott och jÀttenyttigt.
SmörgĂ„stĂ„rta Ă€r garantetat inte sĂ„ nyttigt, men supergott och det blir det pĂ„ midsommarafton 😋
Just, det och slutligen vill jag berĂ€tta att jag först fick en fĂ€sting hĂ€romdagen och sedan fick jag ett betonglock pĂ„ fingrarna igĂ„r och fick Ă„ka till doktorn đŸ„Ž
Det gör vÀldigt ont och lÀkaren trodde att det kunde röra sig om en kross-skada.
Ja, vi fÄr vÀl se vad det blir av det.
Man har ialf.  tagit hand om sÄren och satt ihop de med sÄdana dÀr strips eller vad de heter, för det blev ganska ordentliga sÄr.
Jag har svÄrt att böja fingrarna och det gör som sagt riktigt ont.
Hur som helst sĂ„ har jag en vacker midsommarklĂ€nning och den tĂ€nker jag minsann ha pĂ„ mig đŸ„°
Förra Ă„ret vid samma tid hade jag ju smittats av covid, sĂ„ det hĂ€r ska jag nog klara av đŸ‹ïžâ€â™‚ïžđŸ’ȘđŸ»đŸ‘ŠđŸ»
 
Ha nu en jÀttefin midsommar allihop!
â™„ïžđŸ’—đŸŒș🌾đŸŒșđŸ’—â™„ïž
Och, glöm inte att ta hand om er och glöm inte att ta vara pĂ„ LIVET ♄
Livet, som ju förÀndras sÄ oerhört plötsligt.
Mycket mer plötsligt Àn man nÄgonsin kan ana.
Stor kram och massor av styrka, till alla er som just nu kĂ€mpar, för att LIVET Ă„ter ska fĂ„ en mening â™„ïžđŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»â™„ïž
 
 
MH

Otroligt vackra foton som alltid och nÀr de smÄ liven lÀmnar boet sÄ fint. SjÀlv rÀddade jag ju tvÄ duvor i augusti men den ena dog men Ester klarade sig och min tanke var att flytta henne till dottern i skogen, haha det gick hon inte med pÄ hon flög hem till mig igen och satt pÄ hustaket efter nÄgra timmar. Nu kommer hon varje morron och kallar precis som den lilla duva jag rÀddade för fem Är sen men som en bil körde pÄ förra sommaren. Djurlivet Àr sÄ underbart och det livet ni lever Àr bara som bÀst. Att ta tillvara pÄ naturens under och Àta det gröna, mycket bra. Stackars dig som skadat dina fingrar det som gör sÄ ont. FÀstingar Àr sÄ otÀcka dom Àr jag lite rÀdda för vad de bÀr med sig för otÀckt.
Tack för din trevliga blogg. MÄ vÀl ni allihopa. Kram/MH

Svar: Hejsan 🌾🌾🌾
Varmt tack 💖
Ja, det var fantastiskt att fÄ uppleva fÄgelungarnas första flygtur. TÀnk att de bara kan flyga ut ur sina bon utan att ens ha flygtrÀnat! Det mÄste vara 1 av naturens stora under.

Vad fint av dig att ta hand om duvorna och vad hÀftigt att de tycks vilja bo kvar.
KĂ€rlek och omtanke Ă€r ju förstĂ„s nyckeln och dessa gĂ„vor har du verkligen đŸ™đŸ»đŸ’—
Vad trĂ„kigt och sorgligt att en av duvorna blev pĂ„körd av en bil đŸ„Č

Ja, livet hÀr pÄ landet, sÀrskilt pÄ sommaren, Àr helt underbart.
Ush, ja, de gör ont fortfarandeđŸ˜«
Javisst och fÀstingarna Àr ju sÄ totalt onödiga kryp. Fyller ingen mening alls!

Tack sjÀlv för dina fina och vÀrmande ord
💖💖💖
Ha en jĂ€ttefin fortsatt sommar och njut av allt som gĂ„r att njuta av đŸŒđŸŒžđŸŽŒđŸ°đŸŒș🩋

Varm och hjĂ€rtlig kram frĂ„n mig och min familj 💖🌾💖🌾💖🌾
Paula Taxén

Ingela

Hej kĂ€ra Paula! 🌾Undrar hur det Ă€r med er? Var lĂ€nge sedan du skrev. Visst har vi haft en helt underbar sommar - nĂ€stan lite föööör varm ibland
..Har lite svĂ„rt i vĂ€rmen dĂ„ kag lĂ€tt fĂ„r migrĂ€n om jag glömmer bort att dricka ordentligt- o det gör jag ofta!! TyvĂ€rr. KĂ€nner mig sĂ€llan törstig, men kroppen behöver ju vĂ€tska
.NĂ„ja - jag vattnar o försöker hjĂ€lpa vĂ€xterna i alla fall! Tids nog kommer hösten! Sköt om er alla dĂ„ lĂ€nge! MĂ„nga kramar frĂ„n VĂ€rmland.

Svar: Hejsan 💕
Tack som frÄgar. JodÄ, sommaren har flutit pÄ och vÀrmen har verkligen slagit alla rekord pÄ bÄde gott och ont.

Vatten 💩 Ă€r livsviktigt och Ă€ven jag har ibland glömt bort att dricka tillrĂ€ckligt och dĂ„ nĂ€stintill fĂ„tt vĂ€rmeslag. Det Ă€r lĂ€skigt. Man mĂ€rker inte av det, men nĂ€r man vĂ€l gör det, kan det vara lite sent och bli farligt.

Skönt att det nu Àr lite mer stabilt med vÀdret och regnet har gjort att vÀxterna mÄr gott.

Det kommer en bildkavalkad i tvĂ„ delar och dĂ€r kan man se sommarens alla fina minnen🌾💖🌾💖🌾

Varmt tack och kramisar frĂ„n oss alla đŸ„°

Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress