Hej allihop 🍁🌹🍁🌹🍁
 
Flyttfåglarna har börjat sin långa färd mot varmare länder och vintern kommer väl så småningom.
Men det är lite svårt att tro att det är november, när man ser smultron och tomater mogna och rosor blomma. Klimatet har helt klart förändrats och väderförhållandena har blivit annorlunda. Jag minns hur det var när jag var barn och när jag var lite yngre. Successivt har vintern förskjutits och den första snön kommer numera allt senare på året.
För min del gör det ingenting, men det påverkar så mycket annat.
Häromveckan var jag i alla fall ute i trädgården och fick då syn på ett långt och rangligt björnbärsskott som slingrat sig ut på gräsmattan. Den där skulle jag minsann kapa och tog därför en trädgårdssax och gick till handling. Hej och hå och det gick ju inte alls bra! "Smash" sa det och den kraftiga grenen gick till attack och gav mig en reva på nos och läpp!! Javisst och taggen satt kvar. Nåja, skyll dig själv såg Fire ut att tänka, men slutet gott och allting gott. Taggen var lätt att ta bort och tursamt nog så finns det ju coversticks som hjälper till att dölja följderna 😚 
Att ta vara på stunden heter överskriften och ja, det är precis så man får göra. Livet är inte så långt och dagarna går fort.
Der är därför mysigt att tex. hälsa på hos Caroline och hon har så fint ♥️♥️♥️
Torbjörn tillverkade nyligen en tallrikshylla till henne och nu fattas bara några snygga svarta krokar så att hon kan hänga sina koppar nertill också👍🏻 I tallrikshyllan kommer Caroline att kunna ha både kokböcker, koppar och tallrikar och annat fint.
Pappa tycker också att det är kul att hälsa på Caroline 😊
Vad har hänt mer?
Jo, Allhelgonahelgen går mot sitt slut och vi har bland annat ätit trerättersmiddag 😘😋
Älskade Caroline kom och hälsade på och tillsammans har vi gjort fint och tänt ljus på gravarna  ✨♥️🕯♥️🕯♥️🕯♥️✨
 
I en allt mer jäktad och stressad värld är det fint att man kan stanna upp då och då och reflektera över livet och allt det som skett och sker.
 
Allhelgonahelgen gör oss påminda om de som inte längre finns. Både de i vår egen familj och närhet, men även andra människors familjemedlemmar, vänner och bekanta vilka gått bort.
 
Det är många som helt nyligen förlorat någon man älskat 
♥️🥀♥️🥀♥️
 
Den ofattbara och tunga sorgen kommer många gånger smygande och lamslår varenda kroppsdel och glädjen man känt blir som bortblåst.
Plötsligt förändras livet och ensamheten griper tag och blir för många en daglig kamp.
Allt det man tidigare gjort tillsammans, behöver man nu ta tag i själv. 
Men hur lätt är det, när allt färgas i sorgens färger och allt saknar betydelse.
Det älskade livet som varit så färgglatt,fartfyllt och innehållsrikt, gnetar nu på i slow motion och det är som att någon tryckt på autopilotknappen för att något ska bli gjort.
 
Sorgen, den där sorgen, den ovälkomna sorgen känner vi till.
 
Men trots att sorgen måste få ha sin tid, så fortsätter livet därute och runtomkring. Livet tar sällan hänsyn till vad man råkar/råkat ut för, utan man tvingas hänga med.
Det är bara så.
Och det kan många gånger tyckas och kännas fruktansvärt tufft och orättvist.
Att behöva vara stark och hänga med, trots att man inte orkar och vill.
Då mycket praktiskt behöver göras, såsom begravning med mera, så kan många uppleva att tiden inte ens räcker till för att sörja!
Många bär därför sin sorg i det tysta.
 
-Hur mår du?
-Jo, det är bara bra!
 
Men är det verkligen det?
Hur många orkar, vill eller vågar ställa den frågan.
 
Det är viktigt att finnas där, när glädjen, skratten, orken, hoppet, drömmarna och framtidsplanerna bytts ut mot tårar.
Mängder med tårar.
Tunga tårar som måste få falla.
Falla tills de tagit slut.
 
Vi är många som förlorat någon.
Vi är många som förlorat många vi älskat ♥️
och vi är många som känt och känner enorm sorg. 

Livet, det älskade livet går vidare.
En dag orkar man åter se allt det där vackra runtomkring.
Allt det där som man en gång gladdes åt.
Sakta, sakta, sakta, fylls dagarna återigen med sekunder, minuter, timmar, nya dagar och slutligen år. 
 
Det är märkligt.
Men så är det.
Ge inte upp hoppet och tron på att livet fortsätter.
Det gör det ♥️🙏🏻♥️🙏🏻♥️🙏🏻♥️🙏🏻
 
 
 
 
 
 
MH

Åh det som gör så ont och få ett rapp från en sådan gren ser inte så roligt ut men det läker som väl är. Så skönt allt såg bra ut för Caroline efter röntgen glädjande och så härligt med egen lya så kan hon bjuda in er så kan du ta det lugnt och mysa av dotterns goa mat. Håller med, tiden den rusar på ,folket har bråttom inte alla som ens har en liten studn över för andra, ekorrhjulet ska snurra på och det ska gå snabbt. Du har rätt här har vi nästan ingen vinter förrän i januari, och jag är ingen vintermänniska så för min personliga del så är det skönt men det står nog inte rätt till, men det är mycket i världen som är på tok knasigt. Vi är absolut inne i en tid av förändring, inte till det bättre kan jag tycka.
Må väl ni alla. Kram/MH

Svar: Ja, ush det var kraftiga taggar!
Men, precis som du säger så läker det.. så småningom👍🏻
Tack, snälla du🙏🏻 Ja, svaret är alltid jobbigt att vänta in, men otroligt skönt när det blir ett ”bra”svar🙏🏻 Ett svar att det ser oförändrat ut. Tacksamheten är enorm och svår att beskriva ♥️

Carolines lägenhet är så fin och det är jättemysigt att åka till henne 🥰🥰🥰
Fire har äntligen börjat förstå att Caroline nu bor någon annanstans, men att han ofta kan få besöka henne❣️Fire älskar Caroline och springer runt i hela huset både inomhus och utomhus, av glädje
😂😂😂 Caroline är verkligen riktigt duktig på att laga mat och det är kul att äta tillsammans. Jag brukar kika på det där programmet ”Halv åtta hos dig”och de gör så goda rätter där😋 Ja, tänk så det här med TIDEN påverkar oss människor. Ibland när man är ute och kör bil, så kan man se någon stresspelle sitta bakom ratten och sucka och skaka på huvudet😅 Man ska tydligen ha gasen i botten hela tiden 🏎💨 Vintern, ja den kom hit idag. Det faller snöflingor från himlen och marken är vit, men jag tror att morgondagen ska bjuda på 10 grader, så snön lär nog smälta bort. Snart är det inte långt kvar till 1:a advent och då kan det gärna få vara lite vitt på marken och gärna på julafton med.
Tack för din fina kommentar och omtanke ♥️♥️♥️

Önskar dig en mysig fortsättning på veckan och kommande helg
♥️♥️♥️ Kramar från mig och familjen🥰
Paula Taxén

Susanne

Hej fina Paula 🌹
Länge sen jag skrev till dig.
Hos mig är livet satt på paus.
Min lillasyster fick diagnosen hög maglin mjukdelssarkom på bukväggen maj/juni, metastaser i lunga.
Början på september spridning lever och binjurar och en tumör i hjärtat, tre veckor senare får hon hjärtstopp i sömnen.
Hon är borta, gick så fort, nyss fyllda 59 år.

Idag ska vi gravsätta askan i Askgravlund, hennes livskamrat sen 41 år och deras två döttrar, min äldsta syster och hennes man.
Så svårt att ta’ in. 😢
Läser din blogg om ”Gör liv i livet” , TACK ❤️

Susanne 😻

Svar: Hej kära du ♥️

Åh, det var verkligen, verkligen ledsamt att höra. Orden räcker inte till och jag fin er nästan inga ord. Blir så ledsen och berörd av det du skriver och förstår att ni alla har det svårt nu.
Så enormt sorgligt och jag förstår att det är svårt att ta in😢

Jag och min familj beklagar förlusten av din syster 🙏🏻♥️♥️♥️🙏🏻 och sänder mängder med varma kramar och styrka till dig och de i din närhet och din systers familj ♥️♥️♥️♥️
Ni finns i våra tankar och våra hjärtan
♥️🙏🏻♥️🙏🏻♥️🙏🏻♥️

Jag tar fram ett ljus och tänder det för din syster ♥️✨🕯✨♥️

// Varma kramar från oss alla ♥️♥️♥️



Paula Taxén

Ann-Christin

Så otroligt fint du skriver om sorgen efter en älskad anhörig som inte längre finns, i mitt fall min yngste son som dog för knappt två år sedan, 33 år gammal. Tack! ! Kram😍

Svar: Tack snälla du 🙏🏻♥️🙏🏻
Åh, så fruktansvärt sorgligt och ledsamt.
Beklagar verkligen sorgen ♥️♥️♥️
Kan inte ens tänka mig den enorma sorg du/ni genomlidit 😢
Sänder varma och omtänksamma kramar till dig och din familj och önskar så att ni en dag, när tiden är mogen, finner styrkan att minnas allt det fina, vackra och roliga som ni upplevt tillsammans. Er son är borta, men alla minnen lever kvar.. för evigt ♥️♥️♥️♥️
//Tack för att du orkar och vill dela med dig♥️ Ni finns i våra tankar. Stor varm kram från mig och min familj
♥️♥️♥️🙏🏻🙏🏻🙏🏻♥️♥️♥️

Paula Taxén

Ann Stenman

Tack för ditt svar fina Paula! Du är verkligen en underbar människa på alla sätt, har följt dig länge men inte kommenterat! Tack!! Kram, Ann Stenman

Svar: 🙏🏻♥️♥️♥️♥️🥰🥰🥰♥️♥️♥️🙏🏻
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress